Monday, August 19, 2019

30 JULY 2019 = ME TIME

As Salam

Mase hari pertabalan Agong yg lepas, aku mintak kebenaran pd Hata utk ber ME TIME...Huhu..Kebetulan masa tu mmg xde plan nk kemana2..jadi mintak la kebenaran...Alhamdulillah Hata bagi green light...Jadi berjanjilah kami bertiga utk jmp dkt IKEA Cheras jer...Pkol 11 pg aku ambil Yanti dkt area rumah dia sbb one way..lepas tu Hata blk bwk anak2 gi mane2...Dkt sane aku jmp mazira...Maka bertiga lah kami dlm IKEA tu...

Actually aku ade bwk bday present utk Yanti..Tapi simpan kemas2 dlm backpack...Then terigt plk akan si Mazira..nnt risau dia sedih plk present dia xde..Walaupun Bday dia on Sept..Tapo jarang2 jumpa walaupun still contact..Maka aku & Yanti plk beli hadiah sama2 utk Mazira...

Maka ke KAISON lah kami mmg Amazing Race memilih sementara mek tu sampai ke IKEA CHeras nih...Hahaha..kelakar aje mase sesi pemilihan dgn Yanti...Pilih ini x kena..Pilih itu mcm x sesuai..Mujur la time meks tu dh turun dr MRT, kami dkt kaunterbayaran dah..Haha

Mase jumpa, harus la nmpk paper bag kan???
Terpaksa meks menggoreng si Mazira ckp itu bday present Ammar..Kuikuikui...
Mase dh separauh makan tu, aku pun bg la pd Mazira....Terkesima meks tu..Ehhhhhhh..Dekat Yanti pun aku bg terusss...Terkejut jgk Yanti sbb tak perasan aku pegang bag hadiah..Cuma perasan kenapa backpack aku kembung semacam..Haha

Lepas mkn & chit chat, kami teman yanti masuk IKEA..jalan2 & survey2 brang...IKEA tgh buat Sale time nih...
Menu aku..Kelaparan sgt..Hahaha
We!!!!!
Lepas jalan2 dlm IKEA, kami ke Auntie Anne's..Aku redeem buy 1 free 1 regular then dieorg beli set...Chit Chat lagi dekat sana....Tak sedar jam dah pkol 4pm...Jadi kami pun beransur pulang la wehhhh...

Kami naik MRT ke Maluri, then aku & yanti menghala ke Ampang, mazira menghala ke Sentul.Lepas tu aku turun dkt mane ntah..Tp 1 stesen je dr MRT Maluri tu..Hata amik dkt sane...Huhu

Rupa2nye senang aje nk ke IKEA Cheras Naik public transport kalo xmo tempuh jammed dkt Cheras tu..Korang park aje kete dkt LRT Pandan Indah ke Maluri - Naik MRT Maluri ke Cochrane..Dah smp..

Tak sedap 5 jam kami bersama..Mcm2 buat, Makan, Shopping, Jalan2, Chit Chat....huhu


Thank you Hata bg ME TIME pada aku...Huhu





End

3 comments:

Aini said...

wow..best nya sis dapat ber Me-Time dengan BF. Seronok baca esp bab suprise kawan tu.

adianiez AIDA said...

a great 'me time' ni, nieza.
ikea plak tu :) perfect day! hi hi hi...
aida 2 kali ke ikea, naik mrt.
first time, dgn famili beramai2.
second time, sorang diri. abis kelas kat UKM, terus gi jap :)
brg penting.
mudah. sgt mudah, kan...

thisni3za said...

Betul...Senang aje nk kesana ..huhu