Friday, October 25, 2019

SEWING PROJECT : GAMORA COAT AT MINISO - JOHOR BHARU CITY SQUARE

As Salam

Dah lama x sempat nk up cerita dekat sini..hanya sempat update sikit2 je dkt ig..Itu pun xde caption panjang2 mcm dekat blog...Huhu

This time hanya dapat throwback cerita yg dah dilalui aje la..Ini pun sebab badan x berapa nak sihat.

Hari tu Hata dpt job cosplay under Miniso Malaysia dkt JB...Memula plan Hata sorg aje yg cosplay..sekali group TUC up kan nama aku sebab yg lain x dpt join...So agak kelam kabut jgk aku nak mnyiapkn coat Gamora..Bukan senang tau..Banyak nk kena tampal & sambung...

Material kain aku x pandai nak describe..Yg pasti aku beli kain tebal seakan-akan kilat kain kulit...Jarum & benang pun berbeza..Tapi agak stress mencari tension mesin jahit sebab baru dua tiga kait, benang dah putus..lps dah byk kali try an-error baru la ok sikit...Huhu...

For this event, aku amik cuti 2 hari..kami stay dekat Hotel Johor Bharu Water Front. Betul2 dekat border Ferry ke Batam kalo x silap..Betul2 tepi laut..Mmg nmpk kawasan perindustrian Singapore...Perjalanan ke Johor Bharu City Square tu hanya 10 minit je dari hotel kami.

Jom layan gambar ye..huhu
Terpaksa Import anak sedara aku dari Melaka turun KL utk join kami..Sebab nk mintak tlg jagakan anak2 kami..Mujurlah dia free..huhu..Time ni tgh tggu 1 lg kete smp utk convoi bersama2 utk smp ke destinasi...
Our Team - TUC team
With Host : Hanif Hamzah
With Spiderman Far From Home

Breaktime kami mkn dkt Nyonya Colors..Yg lain semua suit down..Aku sorg aje yg x suit down sbb nak make up ni lama wehhhhhh....Takut x sempat nk bersiap lepas mkn..huhu

Balik dari Miniso, Kami direct ke Kacang Pool Haji dekat Larkin...Time ni aku dah lap2 dah make-up..Cuma suit je yg x tukar...Lepas makan, terus blk..Lepas mandi & siapkn anak2..Terus Zzzzz...
Kacang Pool Haji...
Alhamdulillah..Dapat jgk merasa lg makanan nih..huhu

Esok paginya kami breakfast dkt Mc.D..Dekat je dari Hotel, tapi still kena naik kete..Lepas breakfast terus bawak anak2 pegi mamdi kolam..This time aku x mandi skali sebab ramai jgk org time tu...Huhu

Pkol 11pg naik bilik utk kemas2 bag & bersiap2 utk check out pkol 12.30. Otw balik singgah beli kek pisang, then group kami separate dari sane...Tetibe mase dkt Highway Hata cakap nak makan Kari Kambing 40 hari..Terus kol lg 1 kereta tny samaada dieorg dah lepas exit ke sana or tak..sekali dieorg belum terlepas lg..So dieorg join la kami makan sekali...

Kami smp pkol 2.40pm..Kedai ni tutup pkol 3.30pm..Mujur la sempat pergi order & makan...Huhu..sepinggan rm13..nasi banyakkk..Lauk 3 ketul yg betul2 isi..Daging kambing dia sedap & lembut...So next time boleh la dtg lagi kalo ke Johor..Huhu


So far I love my Gamora Character...Huhu




End

1 comments:

Mar Mansor said...

kat JB ke haritu? alahai .