Saturday, January 30, 2021

EARBUD VS HEADPHONE/HEADSET

 As Salam

Dah agak lama aku pakai headphone..Memula sekali yg brand sonic gear...Dh pakai almost 4 years kot baru kiokkk..Itupun sbb Ammar patahkn sebelah telinganya..Lps tu ade bdk ofis aku bg headphone..Dia dh x pakai..jadi dari dibiarkan rosak, dia bagi aku... Tapi tak dpt pakai lama sbb battery dia dh start kong...

Bermula lah episode aku pakai earbuds...

Jenuh jg nk mencari yg review ok beserta dgn ★★★★ yg bykkkk dkt dlm shopee nih..Nk beli dkt kedai mmg harga berganda..Cukup la aku beli yg sonic gear dulu...RM100 tu pd aku dh cukup mahal dah...Huhu...

Kali ni aku bli yg murah2 je sbb tak bleh check secara fizikal kan...Nak test pun kena byr dulu...So far aku rasa ok je pakai earbuds nih...Speaker is more better than speaker headphone...Sbb pernah skali Hata kol aku masa tgh pakai headphone...Last2 aku blk kena sound dgn Hata sbb Hata x dgr aku ckp..Pdhal aku dh nk separa menjerit...Huhu

Macam biasa korang bleh tgk video ni...

Lagi satu sbb kenapa aku pilih earbuds is becos aku bleh sorok dlm tudung...So org x tau aku tgh dgr lagu...Aku x payah risau dah wayar headset tersangkut pada bag org lain or tersangkut dkt mesin touch card mse nk keluar dr LRT area...Sbb both pernah jadi dkt aku...Trsangkut dkt bag org yg nak keluar LRT...Tak pasal2 je aku trikut skali pdhal stesen aku depan lg...Lps tu bleh plk wayar tu tersangkut dkt mesin nk touch kad sblm keluar dr lrt tu..udah jahanam sebelah x dgr...😁

Aku beli earbuds nih sbb aku kan hari2 pergi kerja pun naik LRT..Walaupun naik lrt tu cuma 15 minit...Tapi amat berharga utk mp3 main at least 5 lagu utk teman aku smp ke ofis...Layan lagu pepagi pun ok ape...Yg drive bleh dgr dlm kete..Kalo mcm aku ni...?😁😁

PKP 2.0 nih aku keje mcm biasa..so mmg memerlukan earbuds nih...at the same time nk meredakan hati yg gundah dgn keadaan sekeliling..

Kalo korang, korang suka pakai yg mana?



End

0 comments: