Wednesday, June 16, 2021

LATE 30-an AND COFFEE

  As Salam

ehsan google

Dulu2 aku pelik knp org ckp bile minum coffee or nescafe waktu mlm, akan jadi burung hantu...Hahaha

Sebab dulu2 aku minum coffee or nescafe waktu mlm, bile smp time mengantuk tu...mata pejam jgk...kepala tetap cari bantal...

TAPI.......

Sebulan dua ni....

Penangan kopi O / kopi ais mmg teruk dkt diri aku kalo ditelan waktu mlm...

Aku memang tak boleh tido wehhhhhh..

Badan dh letih...Tapi mata xmo pejam...Otak dh penat memikir...

Mcm last few days Hata ade buat kopi ais...Penyudahnya aku x dpt tido smp pkol 3 pagi...

Terkebil2 sensorng tgk kids & Hata tdo...

Battery HP dr 100% tinggal 50% aku guna...

Mujur x tercheck out je brng2 dlm shopee cart tu...Hahaha

Dulu aku mcm x pecaya...La ni dah kena dkt diri sendiri baru kau rasa...

So skrg, kalo mlm je..Aku mmg avoid minum kopi...Penat wehhhh...

Korang boleh imagine kan? Badan dh penat, tapi mata x bleh tutup...Tak mau tido kome wehhhh...Stress aku..Hahaha

Korang pernah jadi mcm aku?

Adakah ini faktor usia???

Tapi aku ada baca...orang yang berdarah jenis O memang dinasihatkan utk avoid minum minuman yg ada caffeine... Sebab caffeine tu akan buat org berdarah jenis O ni AKTIF...TAK BOLEH DUDUK DIAM..ADE JE KERJA DIA NK BUAT... Sama mcm kalo kita bagi budak2 mkn mknn manis / air milo lepas jam 9 mlm... Aktif dia lain maciammm...Hahaha

Aku dh pernah trbagi Ammar minum milo / mkn mknn manis mcm coklat lps jam 9 mlm...Mmg energy dia mcm siang hari wehhh...mcm baru lps cukup mkn, cukup tdo..Segar bugar..Hahaha...

Skrg dkt ofis, aku mmg akan buat neslo ais...Hahaha..Tapi time lunch minum air masak smp la blk rumah..kalo x dinner dkt luar (masa bukan PKP) aku memang akan minum air masak je smp esok paginya ke ofis semula...

Air neslo tu buat aku kenyang sikit smp ke tghari...Time sarapan aku amik sikit je mknn tambah dgn neslo ais...

Time lunch plk, kalo breakfast aku dh mkn nasi lemak, maka lunch time aku x mkn nasi dah..Sebab nnt time dinner kebarangkalian nk makan nasi tu ade...Huhu

So korang yg darah O..Sila lapor diri...

Kalo situasi sama mcm aku, kita geng...Hahaha




End

9 comments:

Abam Kie said...

Meme kalu minum nescafe waktu malam akan mengira bulu biri2 la jawabnya. Jd abe kie cuba elak caffeine slps maghrib...

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Pernah mengalami situasi yg sama . Badan letih , mata letih . Tapi bila pejam je mata , mata pulak taknak tidor

shima jelani said...

Saya minum nescafe time breakfast so kebarangkalian tak boleh tidur disebabkan oleh nescafe adalah rendah hehehehe

Btw saya berdarah AB tapi nak lapor diri jugak :)

Tiasfl said...

Kalau tia, tak boleh minum nescafe. nanti kang jadi berdebar2 atau susah nak bernafas

thisni3za said...

Sy rasa sy kena buat mcm tu jgk.. 😅

thisni3za said...

Hahaha... Kita serupa

thisni3za said...

Hahaha... Ya.. Kena buat mcm ni kot kalo nk jgk minum coffee.. 🤭

thisni3za said...

Owhhhh.. Bahaya jgk tu...

Sha Mohamed said...

bab energy tu Sha memang setuju sangat.. hehehe..
Anak Sha pun sama, kalau dapat coklat ataupun minuman manis je.. dia punya hyper lain macam.. hehehe