Friday, September 17, 2021

VACCINATION DAY 25/7/2021

 As Salam

Dah lama pulak menyepi ye..Nk buat mcmane..Sejak2 ni keje dkt ofis makin bertambah...Smp stress aku dibuatnya...Huhu

Kome dh ade yg complete 2 dose? Alhamdulillah...

Aku 2nd dose inshaaAllah 26/9/2021 nnt...

Sini aku nk cite ttg perjalanan 1st dose aku dulu..Kira throwback la nih...Hahaha

Igt tak ade 1 masa tu giv bukak link utk berebut vaksin Astra Zeneca???? Aku & Hata adalah antara yg berebut time...Memula tak dpt date..Tapi both of us tak putus asa..Keep clicking on any dates...Last2 aku dpt data 25/7/2021, Hata dpt date 6/7/2021...Memula pilih dkt PWTC..Idak dpt kome...Last2 dpt dkt UM...

Ada 1 masa tu mase 1st dose ramai yg cosplay..I is jeles..Hahaha..Terus dtg idea nk cosplay jgk mase turn aku nnt...Mase turn Hata, dia pakai topeng darth maul & bwk light saber je...Kebetulan hari Hata kena cucuk tu aku cuti..maka boleh la temankn dia...Aku tggu dkt luar..Area booth amik gmbr tu...

A day before my vaccination day, aku beusaha add on zip dkt lengan baju tshirt yg sedia ada..Maleh le aku nk beli baju baru atau pakai baju lengan pendek bercardigan / pakai baju lengan lebar...

aku add on mcm ni je zip dkt lengan baju tu..Jadilahhh..Janji senang nk bukak tutup..huhu
ini lah hasilnya yg x seberapa...

sini aku share costume yg aku pakai...Huhu
Aku tak suit up terus mase amik tu...Lepas je keluar dr dewan, terus ke blkg sikit then suit up dkt sane..Mase memula keluar tu nmpk mcm ade jgk yg trkejut tgk aku...Hahaha...

Smpkn ade sorg uncle nk brgmbr...Lps tu ade sorg budak lelaki panggil aku "BRO" utk brgmbr...Lps brgmbr terus suit down semula...Huhu..

Mase otw blk, perut aku rase lapar giler...Pdhala sblm pegi tu dh mkn nasi lemak...Smp rumah, terus lunch..Lps selesai semua...Aku telan panadol &tido 2 jam...Bgn tido tu alhamdulillah xde rase ape2..Tibe time mlm...Rase mengantuk yg amat sgt..Lps tu rasa sakit kepala kuat dr biasa & badan aku rasa panas sgt tp temperature below 37º...Mlm tu jgk aku telan lg sekali panadool skali dgn vitamin c.

Esok pagi bgn Alhamdulillah takde rase apa..Cuma aku rase jantung aku mcm berdegup laju sikit...Tp aku abaikn je..Aku pegi mnjahit facemask sbb staff dkt ofis order...Mlm tu ttibe lengan aku rase sengal..Sengal yg smp hari ke 5...Bentan kot...

Selain dr tu alhamdulillah semua ok...
Hata je mase 1st dose tu dia demam sbb trlewat mkn panadol..Bdn dh start rase dedar baru mkn...Demam sehari..Lps tu alhamdulillah ok...

Begitulah kisah 1st dose aku...
Utk 2nd dose ni..Alhamdulillah costume baru pun tercipta...
Costume ape??? Nnt aku up sini...Kalo nk info cpt sikit bleh follow ig aku...Huhu
Gigih cari idea nk buat costume ape...Sebab dah lama x buat costume baru..igt nk buat costume HARLEY QUINN skali Hata ckp the vibes for that costume x berapa bagus..So dia sama2 la cari idea utk costume baru...

Last2 dpt jgk idea...Aku pakai baju yg sedia ada..Then add on sana sini sikit...Part prop ada yg aku beli siap &ade jgk yg DIY..Costume kali ni aku akan pakai dr rumah lg...Then smp sane hanya utk pakai prop je...Harap2 semuanya berjln lancar lah...Huhu

Korang punya perjalanan cucuk vaksin mcmane?
Sharing is caring...




End