Monday, April 17, 2023

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

 As Salam semua...

Lama Sgt x bersiaran.. sedar2 dah nk sambut syawal 😁

Selamat hari raya semua...

Agak2 kita beraya hari apa ye...hrp2 la x jadi mcm tahun lepas...mmg trkejut sgt...lps brbuka terus ke pasaraya TF cari bahan sbb byk lg yg x lengkap...pkol 11 jgk baru smp rumah semula..pkol 3 ke 4 pagi baru dpt luruskn tulang belakang 😉

Alhamdulillah...tahun ni dpt tempahan baju raya pertama dr ofismate hata...mngeletar sebenarnya nk amik tempahan ni sbb dh lama jgk x pegang mesin 😆

Dugaan trbesar adalah bila kain customer ni kain licin...lembik lenyo kate org perak 😅...Aku almost give up smp tahan rase nk pulangkn je kain tu...

Alhamdulillah...esoknya kain tu bg kerjasama utk dijahit jadi sepasang baju kurung moden...😉

Alhamdulillah...selesai 5 pasang setengah termasuk sepasang baju kurung moden budak age 3 to 4 yrs...

Baju raya aku kali ni...aku decide utk beli yg ready made ye sbb dh 2 tahun pakai baju jahit sendiri & 2 tahun x tukar baju raya...😀..itu pun nk mncari warna yg matched dgn hata & anak2 trsangat la mencabar ye...baju che mek dh jmp dkt fisrt lady...tp aku xmo design tu...dr sblm puasa, smp mggu lps baru jmp kaler yg matched, yg designnya berkenan dhati & harga yg brbaloi... korang mcmane? Dh settled semua?

Utk kuih raya...aku x beli lg utk rumah sendiri...hari tu mase blk kg beli kuih sepit inti kacang & coklat bg dkt kelate...lps tu beli kepek ubi smp 6 flavor...itu utk rumah sendiri...😁...ni che mek dh mintak buat biskut popia yg salut dgn nestum tu...aku x igt namanya...in shaa Allah sblm blk kb nnt aku try buatkn...

40% brng2 nk bwk blk kb aku dh packed siap2...in shaa Allah esok packed lg...at least hari yg nk gerak blk tu xde la nk igt byk benda 😀

Tema warna apa kita tahun ni?

Tema aku recycle warna sblm ada Ammar 😀



End

3 comments:

Rodiah Amir said...

Selamat hari raya.

Mar Mansor said...

selamat hari juga buat nieza sekeluarga. awal betul dia wish. awal tak kalut yek.

thisni3za said...

Selamat hari raya haji semua...