Saturday, April 27, 2024

TEKAK ORANG BERPUASA

As Salam
Semalam sblm blk ttibe je tekak mintak popcord caramel GSC.😆. Plannya lps je Hata amik aku dkt LRT trus gerak ke Wangsa Walk & beli popcorn beserta dgn buah-buahan utk jamuan raya taska anak2. Sekali smlm smp je dkt LRT aku nmpk Hata pun baru smp. Hujan lebat wehhhhh..Mujur la aku baru beli baju hujan. So Hata pakai baju hujan sbb nk cover bag keje..Aku pakai sweater je terus grk blk rumah. Mmg lenjun habis la kita wehhhhh 😆. Lepas tukar baju terus amik anak2 dkt taska & shoot ke Wangsa Walk beli popcorn. MBG tutup plk..Kena la masuk Lotus's...Ehhhhh..Lotus's ni mmg saje main angin aku tau...Buah x byk pilihan. Terpaksa la amik bahulu & air kotak je utk jamuan taska anak2. Kami x sempat nk buat ape2 mknn yg kena masak dkt rumah. jadi beli la ape2 yg patut & Sesuai...
Sedap wehhhh
Blk dr beli semua tu terus ke kedai tomyam la...Mmg x la ambe nok masak kome...Mane sempatnya...Lepas mkn laju2 la blk nk kejar maghrib..Nasib sempat 😆

Lepas tu melepet sekejab sbb semua rase mcm rushing je dr blk keje td. Dulu2 tiap kali gi tgk movie mmg akan ade popcorn ni dlm budget tgk movie kami. Skrg byk cite dh mcm x best sgt & xde cite yg bleh bwk kids. Jadi mmg dh makin jarang la dpt mkn popcorn. Ini pun mujurla GSC bukak booth dkt bwh..So x perlu la naik smp ke GSC itself utk beli. Parking pun senang je dpt smlm.Dkt dgn entrance.

Begitulah tekak org ganti puasa ni ye...Selera dia lain maciam masa berbuka.Time bersahur x kesah plk kalo sekadar mkn 3 biji kurma & susu. Time brbuka..Kdg2 mcm lg mewah dr menu dinner biasa 😆.Korang mcm aku jgk ke? Tggl lg sikit je nk settlekn ganti ni...Lps ni dh x perlu risau bila nk cari hari utk ganti puasa. Ganti awal2 senang.

Hari ni lps amghrib kak ipar nk dtg beraya rumah aku...SO jab lg mmg kena gi pasar la beli ape2 yg patut utk masak menu mkn mlm. Tetibe tekak recall rase oden. Boleh???

2 comments:

fanny_dcatqueen said...

Saya pun dulu selaluuu nak beli makanan saat ke bioskop . Tapi sejak ada Netflix, VIU jadi jarang ke bioskop dan memilih nonton online saja 🤣. So, tak pernah lagi beli popcorn atau Snack lainnya 😄

thisni3za said...

Nice =)