Saturday, June 01, 2024

TEMA HITAM & NUDE

As Salam
Bulan July nnt akan ada 1 majlis perkahwinan di kelantan. Setelah berbulan memikirkan tema oleh my kak ipars & anak2 sedara. Maka malam tadi kata sepakat dicapai. Waktu nikah warna hitam klasik, waktu sanding warna nude. Hata mngikut je...kita ni aje yg berusaha utk tlg dia kurangkn kos pengeluaran ke baju bajan 😁

Maka dengan semangatnya aku menyelongkar bilik stor costume & kain2 lebihan menjahit aku..Mencari kot2 la ada lebihkan kain hitam buat costume utk di-transform jadi baju kurung 😆.
Alhamdulillah...Ade jgk jumpa kome. Kain batik tu my kak cik bagi..ke aku amik dr dia? X igt..Lepas tu kain lace hitam tu adalah balance se costume cruella . Aku buat balut aku punya tongkat. 😆

Kain lace ni mcm cukup utk buat sehelai baju kurung kedah tapi part lengan mcm akan jadi singkat or aku kena add on kain lain dekat lengan then add on lace ni dkt hujung lengan as accessories.Contoh mcm ni
contoh
Lepas tu aku hanya beli kain hitam utk inner lace ni sekali dengan kain utk lengan.Kain tu mmg fesyen kain batik la kan. Part che mek ade 1 baju kurung aku size S. Masih muat dkt dia rasanya. Kalo x muat kita adjust la bukak dat atau mcmane kan?😆. Kita try la jimatkan mane2 kos yg boleh. Bukan xmo beli yg baru. Part baju Hata & Ammar mmg 100% kena beli baru sbb mereka mmg xde kurta / baju melayu hitam.

Untuk warna NUDE plk mmg whole family kena cari yg baru. Mane pernah ade warna2 gini kome. Kan tambah kos dah dekat situ? Jadi mmg baju2 ni akan jadi mcm baju wedding anak sedara kami tahun lepas. Warna maroon & baby blue. Raya pertama je kami beli warna mustard sbb nk bertema dgn fmly dkt perak. raya ke-2 nk berjalan beraya rumah sedara tu kami pilih pakai baju warna baby blue & raya ke-3 blk kelantan tu kami pakai warna maroon. Mmg lenjan yg itu je.

Maka warna hitam & nude ni akan jadi baju raya kami yg ke-2 & ke-3 utk raya tahun depan sbb raya pertama kak ipar aku dah setkn warna tema..tema ape? Doakan la kami panjang usia jadi bleh la pakai baju raya pertama tu ikut tema ye 😀
Harap2 aku sempat la jahit kain hitam yg super simple nih. Macam mase anak sedara Hata kawin last year pun. Baju anak2 & baju Hata kaler baby blue - kena beli, baju kurung moden lace aku tu aku jahit sendiri guna kain yg mana ade dlm store. Dpt la sepasang baju & lain lace tu pun mmg ngam2 utk sehelai baju. Baju warna maroon tu plk aku beli sale 70% off dkt Lotus's 😆.Baju melayu Hata & Ammar beli dkt kenanga Mall dgn kak ipar sekali 1 shot. Settled.






4 Comments:

Vitamin Syaza (VS) said...

Sporting la semua pakai satu tema sama ^^

thisni3za said...

Syaza : Alhamdulillah.. =)

adnil linda said...

tu yang senang nya kalau pandai menjahit...dah la jimat tang kos..lepas tu, boleh sukati je nak style macam mana pun...

thisni3za said...

Linda : Alhamdulillah..Itu la tu... =)