Wednesday, July 24, 2024

DEADPOOL PREMIER MOVIE - TGV SUNWAY PYRAMID

As Salam
Macam yang aku cerita semalam, semalam adalah hari dimana Hata dijemput utk cosplay as deadpool utk movie premier cerita ni. Tghari tu aku blk keje & terus pegi lunch dgn Hata..Lepas tu blk rumah prepare ape2 yg patut & berehat kejab. Pkol 3.30pm aku gorengkn nugget & sosej utk bekal anak2 dlm kereta. Pkol 4.35pm che mek smp dr taska & Hata dah get ready serba sikit. Lepas Asar trus Hata suit up main suit.

Pkol 5pm gerak dr rumah & amik Ammar dekat sekolah agama. Kami gerak ikut SPE & NPE so pkol 6pm dah smp dkt Sunway Pyramid. Hata parking dekat jokey je sebab nk senang waktu blk & cosplayer lain berkumpul dekat lori statue deadpool yg tengah baring mengiring dekat tepi entrance. Jadi sementara nk tggu yg lain smp..Kami minum dekat Bungkus Kaw Kaw ..Lepas tu masuk Popular jab. Waktu ni Hata dah pakai suit. Aku suruh dia pakai sweater aku utk cover 😆

Dalam pkol 7 lebih tu memasing keluar ke lori utk sesi fotografi...Aku snap bykkk gmbr..Tp semua guna HP Hata..Lepas tu kami masuk dlm mall depan kedai COACH utk sesi bergmbr dgn pengunjung mall , influencer & artist yg dtg jgk utk tayangan nnt. Ade Mark Odea , wafiy , Erissa Puteri , epul esoff & wife  & a few others yg aku x igt nama 😆

Ini aje la gmbr2 yg aku dapat share...
Mcm biasa..Sekeping with my Hata sebelum dia pakai mask & in character 😆
Sekeping dekat lori..
Yg lain belakang tu kawan cosplay kami jgk 😆
With the cosplayers...Waktu ni x ramai lg..
Mark odea...
Mujur dia ok waktu kita mintak bergambar...😆

Pkol 9pm Hata naik wayang..Aku & anak2 lapik perut lagi dekat mynews je..Beli air, beli roti & mkn dekat situ jeNk pegi restoran mcm x sempat sebab pkol 9.40pm dah nk kena naik ke TGV semula. Smp TGV aku beli popcorn plk kids mintak jajan sambil tgk wayang. Dah la xde nmpk size kecik...Hhmmmm.Amik jgk yg large.

Lepas habis movie waktu keluar dr panggung tengok2 Hata dah menunggu dah. Smp je dekat dia kami terus gerak blk sebab jam dah pkol 12 kome...Esok masing2 keje & sekolah. Pagi tadi pun Ammar dh moody 😆. Hari ni Hata ade lagi invitation dekat Sunway Velocity pulak. Aku rase mcm x pegi kot sebab kesian dekat kids.

Semalam masa Hata tengok cerita Deadpool, aku & anak2 tengok cerita inside out 2..Nnt next entry aku cite ok...

Oh Ya...
2 barang dr tiktok & shopee dah smp..nnt aku share jgk 😁





11 Comments:

Ezna Khalili said...

Tudia....dah jadi deadpool dah....

Mama Zharfan said...

waaa rare jugak lah bila i baca entry ni ie ur hubby attend event cosplay tuuuu

thisni3za said...

Ezna : Gitu lah..Minat dia =D

MZ : Hahaha...Minat dia tarik sy sekali tu =D

anamizu said...

ooo drpd minat encik hasben dia tarik sis ni3za sekali ye hehehe

The Grey Lines Between said...

oh my tak sabar nak tgk kat panggung!

thisni3za said...

haaa..Jadi dah..In Shaa Allah mggu depan cosplay lain plk =D

thisni3za said...

haaa..Gitu la cerita dia..Dia ckp nk ade pairing baru best =D

thisni3za said...

Haaa...Selamat menonton =D

Fiza Aizzawa said...

wah.. ada Mark odea.. suka tgk content kat tiktok dia..

thisni3za said...

Fiza : Hahaha...

fanny_dcatqueen said...

Hahahaha kereeen kak, totalitas yaa cosplaynya 👍. Beberapa kawan saya yg memang suka cosplay pun ada yg pakai kostum juga saat nonton film ini. Saya baru balik nonton dengan suami. Agak bingung beberapa part, tp overall okelaah. Terutama OST yg dipakai saya suka 😄