Saturday, July 20, 2024

MENU PILIHAN DI KEDAI TOMYAM KELANTAN / SIAM

As Salam

Dekat KL ni kedai tomyam kelantan / siam byk..TP x banyak yang jual sekali dgn somtam & colek sosej. Yang aku tau ade kedai dekat Kampung Baru - kedai nama kak som kalo x silap, area rumah aku nama Sukhumvit..Then ade 1 kedai dekat Keramat AU5.

Hari Khamis tu anak2 xmo ikut pegi dinner. Jadi kami bungkuskn aje la utk mereka. Alang2 dah pegi bungkus tu mmg aku & Hata makan dekat sane terus la kan? Jadi aku pun order la ini..Kami x amik nasi sebab Hata tengah diet & aku plk tengahari tu dh amik nasi jadi dinner NO RICE for me...
Kuey Teow Kung-fu...
Sedap jugak..Takde bau hanyir telur & kuey teow dia crunchy 😆
Mihun tomyam utk Hata...
Dia xmo mkn nasi jgk sbb nnt ade cosplay event.
Kena jaga perut..Takut ketat sgt costume nnt 😆
Somtam Mangga + Betik
This is my super fevret.
Kalo pegi kedai yg ada jual ni mmg aku akan order..
Lepas tu mintak dia buat manis sikit & nk makan time tu jgk...
Sesetengah kedai tomyam dia akan buat somtam ni kemudian..
Kira mcm menu after meal..
But not to me...
Aku nk mkn skrg jgk sambil2 mkn menu utama...😆
Sosej ayam + pulut...
Ini pun mmg fevret jgk ni..
Kalo blk kelantan..Mmg cuba usaha jgk cari sosej ni...
Sos dia mmg mengancam wehhhh...

Meriah menu kami berdua hari tu kan? Tapi kami mkn sebelum pkol 7pm..So ok la kan? Utk kids kami bungkus kan nasi & lauk2 biasa. 

Tapi itu la..Kalo pegi kedai tomyam kelantan / siam...Nampak je 2 menu desset tu mmg aku akan amik...

Korang order ape kalo pergi kedai2 gini?

Hari ni dlm pkol 9 lebih plumber akan datang rumah utk check sinki dapur. Hari tu che mek x igt nk bukak air paip waktu dia tuang air panas masak ramen dlm sinki. Mgkn sinki tu dah lama jadi disebabkn air panas tu maka connecter paip & badan sinki tu tercabut...Aku try gam semula dgn gam dunlop pun x jalan. Jadi mmg kena panggil plumber jgk la..Hari tu plumber dah dtg tengok. Dia cakap hari ni bleh dtg semula utk proceed dengan adjust blk paip dgn body sinki tu. Kena chrg RM250 kalo x silap..Harap2 elok la finishing kerja plumber tu nnt 😁.

Hari ni aku nk kena gi cari kain utk buat costume baru dekat Kamdar..Kalo x hujan & kalo keje plumber ut cepat sempat la kot. Lepas tu Hata plk nk kena cari contact lens nk pakai hari selasa & rabu depan. Lepas tu nk kemas2 rumah la kome...Keje yg xkn habis 😁


Esok buat ape plk?




6 Comments:

Warisan Petani said...

Selamat menjamu selera
Nampak sesedap belaka

thisni3za said...

WP : Thank you...=D

Mama Zharfan said...

i suka order ladna seafood, kdg2 order jugak kung fu ;)

thisni3za said...

MZ : Ladna & Hailam ade beza ke ek? Sy suka hailam & Kung fu..Kalo hailam suka yg pedas =D

✿Cik Cappuccino Latte ✿ said...

Somtam tu ratah-ratah jer pun sedap juga.

thisni3za said...

CCL : Kan..Mmg sungguh enak dimakan begitu saja =D