Wednesday, June 05, 2013

My New : Sony Xperia SP..

As Salam

entry : sambungan kisah ini

Okies....
Baru mlm td berkesempatan memposingkn gadget baru ambe..eheh

Actually Hata belikn aku Blackberry TORCH kaler merah kat kedai tepon dpn TESCO D'sara...
Aku x budget dpt sbb mmg x plan nk bli...Then tetibe Hata ajak g tgk fon..(jarang nk tgk hata heret aku g kedai tepon..ok??)..

Then membeli lah kami disitu dgn aku nie perasan sgt la teruja..eheh..Hadiah Mother's Day katenyer...
Tapi malangnya dlm smggu je pakai earphone prblm...terus htr semula utk repair...tp lamanya..smp la luahan perasaan aku spt cerita diatas..

So utk hilangkan rase ralat aku topup rm50 utk amik HP nie..

SAMSUNG GALAXY S ADVANCE...
Kegilaan terhadap Man Of Steel...
 
Aku turunkn ini kepada Hata..
Sbb aku mmg kurang dgn samsung...eheh

*****************************************************
Jumaat : 24 May 2013
sebelum tukar fon samsung..


Lps Asar aku & hata ke Plaza Lowyat..
SEBAB Hata racuni aku utk angkat HP baru..kiki

Aku kan story nk fon Sony Xperia L..Aku cite la pd hata...
So bile smp kat sane kami survey2 dulu..terus survey kat SONY CENTER..(x mo kalah)
Then bile dh rase puas hati godek2 fon yg terpampang, kami g mkn dulu berfikir sejenak..aku mmg xde pitih yg cukup utk bli..kalo setakat nk cuci mate tu ok la..haha...sbb hati tgh ralat dgn BB..

Lps mkn kami naik semula ke SONY CENTER...
Hata plk godek2 Sony Xperia SP..skrin 4.6inch..gambo lg clear & cerah dr Xperia L..tetibe jer tny aku nk yg L ke yg SP...aku plk tetibe mcm blur sbb plan nk dibelanja dgn RM$$$ terus jadi RM$$$$...aku x kesah ..janji Hata bayo semua..tp yg aku kesah is kalo Hata x cukup pitih at the end nnt...aku x suka gitu..ko nk melobi..silakan..tapi jgn smp semput dikemudian hari..Berkali2 aku tny Hata..cukup ke pitih if belikn aku ini??Nnt at the end ade x sangkut kat mane2..then he said everything is under control...

Dengar aje pengakuan berani mati tu aku dh tarik senyum smp ke telinga..eheh
Beli & dpt Memory card : 16GB + Xperia T'Shirt..ok la kan??

Layan gambo henfon baru saye yer...ehehe
My new henfon...eheh
Aku pilih putih sbb Sony Ericsson S500i dulu pun putih..
Putih itu bersih...eheh

View Kiri , Kanan , Atas & belakang
Ade color sensored..
Ikut majoriti kaler yg byk mase snap gambo...
I LIKE..!!!!

So far aku gune Alhamdulillah ok..xde masalah ape2 cume agak terkial2 sikit sbb x penah guna ANDROID..kiki

A few apps yg ade... 
GAMES...
yg berjaya diinstall through Play Store..eheh
Yg paling kerap aku main is of cause candy crush..eheh

Itu la serba sedikit ke - show off - an aku pd new gadget nie...huhu..
Wifi die sgt laju...eheh 


Aku x berani nk pakai henfon yg mahal2...
Sometimes aku nie ade careless2 sikit..haha


Alhamdulillah REZEKI...


end

0 comments: