Sunday, January 19, 2014

Klinik Pergigian Zalinda

As Salam

Entry : My Qaisara

Hari ini..aku & Hata terpaksa bwk my Qaisara ke klinik pergigian sbb gigi my Qaisara sudah menghampiri tahap kalo dtg sengal mmg semua serba x kena..kelam kabut jgk Hata mncari klinik pergigian yg paling dekat..Alhamdulillah jmp..

Kami ke klinik nama diatas..klinik ni betul2 sederet dgn genius Aulad wangsa maju..kat area kedai aksesori kete brothers & blkg burger king kat sblh wangsa walk..

Kami smp pkol 11am..pkol 12tghari baru dpt jmp doctor..itu pun naik beku menunggu..mujur la ade mainan yg boleh dlayan oleh che mek..kiki

Layan gambo yer..Alhamdulillah my Qaisara x menangis langsung..
Start..
Alhamdulillah dictor Zahrah ni sgt pandai talking2 to my Qaisara..
Memula tunjuk gigi yg bapak beso..cite-cite..
Then tunjuk gigi kecik yg dh compang camping plk..kiki..
Sesi mengira bilangan gigi..
Time mcm klaka jgk la..kiki
Doctor suh tgk cermin yg bulat biru tu..
tp che mek duk ralit tgk lampu yg beso...
Maklum le..mane penah tgk lampu beso2..haha..dekat plk tu.. 
Sesi pembersihan gigi...
Doctor cerita pd my Qaisara nk keluarkn ulat2..kiki 
Sesi penampalan bermula...sekejab sgt ok..

Alhamdulillah segalanya selesai utk sebatang gigi...ade lg beberapa gigi & kami dh pun buat appointment..

Ok..nk cite sikit ttg tampalan ni..

Memula actually doctor btau mcm x dpt buat sbb machine dieorg ade technical prblm..then aku pasrah aje la..ckp kite nk doctor tgk dulu condition gigi che mek..if kate kene buat tampalan & tampalan tu x dpt dbuat today, kami akan buat on next appointment..Kebetulan time tu my Qaisara ok..so doctor try 1 tampalan dulu..Kalo my Qaisara ok..then baru bleh continue sbb risau my Qaisara fobia..

Untuk tampalan ini, ia adalah tampalan utk bdk2 yg bergigi susu (kot la)sbb x gunakan ape2 machine pun mcm kite dulu2..gel tampalan tu kaler putih..Aku dulu rasenye kaler silver (mmg betul kaler simen..haha)..x smp pun 10 minit doctor tu tampal kat gigi my Qaisara..udah melekat..huhu

Aku ade tny pada doctor..kalo kite buat tampalan ni..ade effect x pada gigi kekalnya akan dtg?
Doctor said xde..ia akan tanggal sekali bile gigi susu tanggal..yg akan jadi problm is bile smp tahap gigi susu kene cabut..then nk tggu gigi kekal tumbuh,kena tggu lama lagi..so bdk2 akan menanggung hazab & mmg akan beri kesan yg x elok pada penumbuhan gigi kekal nanti..

So pada sesapa yg ade anak mcm che mek..boleh la dptkn khidmat nasihat doctor ni..kiki

Aku rase sedih bile tgk my Qaisara menagis sbb sakit gigi..rase mcm aku x jalankn tanggungjawab as ibu utk jaga kesihatan my Qaisara..huhu..Aku penah sakit gigi..aku tau seksanya mcmane..kalo aku yg dh masuk 3 series this year pun mmg menagis time tahan sakit gigi..inikn pulak che mek yg baru umur 4 tahun..kan???..so ibu2 bapa2..usaha keraslah untuk mnjaga gigi anak anda..aku ni kire bersyukur la sbb dpt jgk cari jalan mcmane nk kurangkn sakit che mek..che mek sakit..kami pun sakit jgk..haha



Klinik Pergigian Azlinda : 03-4131 9792



End

3 comments:

fouzulm said...

berapa yek charge utk tampalan

thisni3za said...

Hi fouzu...rasenye dlm range rm50 to rm60..huhu

thisni3za said...

Hi fouzu...rasenye dlm range rm50 to rm60..huhu