Wednesday, November 12, 2014

Kisah Jiran Sebelah Rumah..

As Salam

Hahaha...Jarang bebeno rasenye aku bercerita ttg jiran sebelah menyebelah rumah aku ni kan???
Camno nak bercerita kalau jarang bertemu muka..ye dak???haha

Xde...Ini aku nak story ttg kejadian yg berlaku dkt rumah aku last 2 days ago rasenye...

Aku masuk 1 lift dgn sorg ibu & anak kecil yg berusia dalam lingkungan 2 tahun kot..

Bile keluar dr lift, ibu & anak ni pun keluar la sekali dgn kami...Tapi 1 mende yg buat aku terkejut ..hampir2 terkejut ber@*.. adalah, bile tgk tin2 ARAK bergelimpangan dekat sebelah rumah aku yg berhadapan dgn tingkap bilik rumah aku..

Mau aku x bising??? Kalau se-tin 2 aku x kesah..Ini dah la kau hadap air tu 1 carton...Lepas tu kau sepah2kn hampir 1 dozen.. Membebel terus aku dekat Hata...Ini rase mcm dh over the limit...Selama ni kau ber-karaoke ke berhuha..huha..aku boleh adapt lagi.. Kalau dah smp bekas kau minum pun kau nk lempo smp ke rumah aku..Mmg nak makan semburan dragon ball..haha

At the same time aku membebel, tetibe ade 1 suara lelaki dr tingkap rumah bercakap sesuatu pd wanita tadi.. ( Bahasa yg aku sndiri x paham )Wanita tu pun tgk tempat tin2 bergelimpangan tu... Aku terus masuk rumah..Tapi mulut duk membebel lagi..Haha

Malam lepas maghrib kami nak keluar rumah, tengok2 dah siap dibersihkan dah..Siap masuk dlm kotak lagi.. 1 tin pun x tercicir..

Haaaaa...Pada aku kau nak minum ke kau nak mabuk ke..itu kau punya pasal...Tapi sila HORMAT jiran sekeliling kau.. Islam ke..bukan Islam ke..HORMAT TETAP HORMAT..Kan??



Hidup berjiran ni sometime ko kene ikut mcm peribahasa ni..

Masuk kandang kambing, mengembek..
Masuk kandang rimau, mengaum..
Kalau kau masuk kandang rimau tapi kau mengembek...
Memang kena NGAP la jawabnya...haha





End

3 comments:

Asha Lya said...

Aahh nasib la diorg fhm bhs, klau x blh mgaumm kan sis hhaha.sbr jak la

mila said...

ish jijik la...mjr dia reti bahasa p kemas..klo x better sis p maki je..ekekekek

Mar Mansor said...

buat peringatan bersama..hidup bermasyarakat perlu bertolak ansur