Sunday, April 05, 2015

Terkesan Dgn GST...

As Salam

Aku tau..Ramai yg terkesan dgn GST kan??
Aku sndiri x terkecuali tambah2 lagi bile time TOP UP hari tu tetibe je kena GST..Topup RM40, GST smp RM2.40.. Dgn amt sebanyak itu, kite boleh buat kol yg berdurasi around 3-5minits...Yg pasti BOLEH BERBUAL PANJANG...

Bile ramai yg mngadu, terus DIKEKALKAN GST TERHADAP TOPUP..Sedihkan???

Aku bukan nk mengeluh..Tapi sedikit sebanyak MEMANG terasa kesannya ke atas pembelian kite..Macam ini :
GST : RM3.66
Dalam banyak2 barangan yg aku beli, HANYA 4 Barangan je yg ZERO GST..yg lain???
Itu belum tgk bill mase makan dkt Haagen Dazs & Q Bistro.. 10% SERVICE CHRG + 6% GST..Lebih banyak berbanding 5% GOV TAX macam yg sebelum ni..

Siapa kata perlaksanaan GST ni dpt membantu rakyat ek?? Aku pun pening memikir..

Berdoa aje la agar siperlaksana ni CELIK MATA sikit & Berdoalah semoga rezeki kite senantiasa diberkati & dimurahkan oleh Allah swt supaya kite dapat meneruskan kehidupan..Nak melawan lebih2...Nnt lain cite plk kan???kiki




End

1 comments: