Monday, February 22, 2016

Kisah Ammar : Homemade Baby Oil

As Salam

Lagi tips / kaedah / cara untuk mengurangkan / menghilangkan batuk & selesema bayi..

Semua info ni pun aku amik dr tenet..So aku update dkt sini sebab aku dh pun mncuba..kalo x cuba up cite x best jgk kan?huhu

Mandi Lemon sudah..
MAKAN LEMON sudah..
now kite kasi sapu Minyak yg ade titisan LEMON pulak..huhu
Baked Garlic with lemon & Olive Oil

Bahan-Bahan :

1. Beberapa ulas / 1 labu bawang putih
2. Beberapa sudu Olive Oil.
3. Beberapa titis jus lemon.

Cara-Cara :

1. Bakar bawang putih.
2. Tumbuk manja - sekadar terbelah dua / 3 / 4.. janji jgn hancur mcm tumbuk sambal..hoho
3. Masukkan Olive Oil & Air perahan Lemon.

Minyak ni dikatakan baik utk menyembuhkan selesema & batuk bayi.

Aku try dah malam td...
Ade la kurangnya batuk Ammar..
Bila dia batuk je...terus aku terapkan & buat tepukan CUPPING ...Ahlamdulillah...Ade jgk la hasilnya..tadi aku bekalkan minyak ni dkt school.Aku mintak teacher sapu pada DADA, BELAKANG & TAPAK KAKI setiap kali Ammar nak tidur..

Semoga usaha ini diperkenankan Oleh-Nya..Amin




End

0 comments: