Monday, February 22, 2016

6 Months Baby Food : Puree Avocado

As Salam

Setelah memerap buah avocado selama lebih kurang 5 hari..baru mlm tadi teringt nk merasmikannya pada Ammar...Haha
Buah Avocado yg dh masak..Sedia untuk dimakan...
Hasil yg telah dikeluarkan... 
Puree Avocado + Apple

Aku adalah org pertama yg merasmikan setiap menu makanan Ammar..huhu
Semalam try mkn gitu je..MEMANG SEDAP...Rase lemak2 walaupun x berapa manis..
Bile search dlm tenet kate boleh tmbh perisa sikit..
Zasssss..Terus rebus apple..lepas sejuk aku tuang dlm apple dgn air rebusan & hirisan avocado tadi & blend..

Perghhhhh..Sedap wehhhhh...
Aku calit sikit dkt Ammar..Lepas tu bawak la kedlm small container utk bekalan dkt school..Dipandangnya aku smp berpaling...haha..sedap le ttttuuuuu..kiki

Aku xtau mane avocado yg the best sbb byk shape & jenisnya..Aku amik je janji namanya avocado..
Beli time keras kejung.. RM6.00 sebijik...Perap dlm 2-3 hari then dh boleh makan..
Puree ni boleh dimakan begitu sahaja..Tapi cepat lebam...means hanya kupas bile betul2 nk makan je ..kalo setakat nk makan time petang..jgn la bukak time tghari...Kalo simpan dlm peti ais ok la...


Ok..harap2 Ammar makan habis la dkt school nnt..Bukan murah wehhh..makan sekali sekala boleh la ye nak...kiki

Aku jgk dh belajar cara memproses BROWN RICE..Nnt time nk masak aku share lagi dkt sini ye..huhu..




#sayaibubarubelajar
#sayaibuyangexcited



End

0 comments: