Friday, November 18, 2016

Instant Shawl 2 Muka.

As Salam

Sejak2 Ammar dah pandai merungkai tudung/shawl lilit aku, sejak itu aku rase nk bergaya tapi secara EXPRESS dan SELAMAT..

Aku mula berjinak2 beli instant shawl 2 muka..Then hari tu ade beli sehelai instant shawl 2 muka dkt muaz textile...Belek2 cara jahitan, terus test pada 1 shawl aku yg sedia ada...

Ehh!!!!! Menjadilah!!! Excited sgt tau... Terus je tiap kali nk berjalan yg memerlukan aku pakai SHAWL...Jahit time tu jgk utk TRANSFORM jadi INSTANT SHAWL 2 MUKA..hoho..Nak jahit semua at 1 time mmg idok le..kiki

Ini salah satu koleksi instant shawl 2 muka jahitan aku sendiri :
Instant Shawl 2 Muka

Senang sgt nk transform shawl biase jadi instant shawl 2 muka atau 1 muka ni tau..huhu

Memula korang ukur lilit muka korang...
Letak tudung mcm korang nk pin bawah dagu ( selepas pakai inner yer )..Amik ukuran.
Then at the other side pun buat cara yg sama cuma lebihkn dlm 1/2 ke 1 inci..
Siap!!!

Macam gmbr dkt atas ni, aku buat size muka 10". Size muka ke-2 dalam 10.5"..
So time sarung dah TAK PERLUKAN BROOCH..
Time sarung 2nd face pun dh TAK PERLUKAN PIN TUDUNG..
Jimat 3 item ..kiki
Then just letak brooch dikiri & kanan bahu je...Siap...hoho

Aku sgt suka instant shawl..
Senang nk pakai...
Jimat masa...
Dapat jgk selamatkan Ammar dari terkena pin tudung tiap kali landing dkt bahu...Tak risau dah pin tudung terkeluar dan tercucuk..Brooch dkt bahu tu, biasenya bile duduk dlm kereta dgn Ammar, aku akan bukak yg sebelah kiri...Time nk keluar kete, pin-kan ade semula..huhu




Aihh...
Udah angin mengumpul shawl datang la pulak!!!
Larik!!!!!!



End

4 comments:

Cik Itah said...

cantikkk

PeRdU cINta said...

Mudah,ringkas,pantas..

Asha Lya said...

Memg mudah n cpt..smua skrg ni nak instant kan kihkih

Lagoskaf said...

lawa dan kemas!
boleh minta review Just You instant matte shawl mereka? ini jenama baru yg baharu timbul. belum banyak yg discover lagi ...