Sewing Project : Ruffle Sleeve

As Salam

Salam Ramadhan ke-5 semua!!!

Hari Sabtu dari lepas bersahur smp ke lepas Zohor, kami xde kemana2...Plan nk berehatkan che mek...

Makanya plan aku HARUSLAH menjahit..hahaha

Aku SUKA SANGAT tengok baju yang berlengankan rambu ramba a.k.a lengan baju style ruffle...Dengan semangat aku tgk youtube cara ukuran , cara potong & tip menjahit lengan ruffle nih..

Misi menjahit aku utk part ruffle alhamdulillah menjadi...CUMA part ketiak baju tu je yg aku rase nk menangis membuatnya sebab smp 2 kali kena potong kain baru sebab UKURAN aku SALAH..Sebab tu aku rase mcm leceh sikit kalo jahit baju..Calculation tu kena betul..Kalo salah..mmg akan MEMBAZIRKN KAIN... Sebab tu kena gi kelas...ekek
Sesi menjahit lengan baju style RUFFLE ...
Hasilnya...
Gambar goyang sebab time nk amik gmbr ni Ammar tarik baju che mek...
Nak try jugakkk!!!
 
Happy!!!!
Ruffle paras lengan...

Lepas siap baju, terus rase nk buat seluar style Palazzo...Tapi jadi mcm seluar TIDO la pulak..ekek
Set...

Tak pe lah..nnt time nk pakai tgk sesuai ke idak kalo pakai sepasang...
Tak pun nnt aku belikn palazzo kanak2 dkt AEON..huhu

Ok..Siap...
Dah buleh buat persalinan utk hari raya nnt...huhu



Ade lg nk buat...
Tapi tggu mase yg sesuai dulu...
Dapat add on 2 - 3 pasang lg utk che mek ok la kan?

Bile dh ada anak2 ni,...
Mmg utamakan anak2 dulu...ibu2..bapak2..Malam raya pun boleh cari baju lg..ekek




End
Newer Posts Older Posts
© Copyright My Story Board Published.. Blogger Templates
Back To Top