Saturday, July 29, 2017

AVON - CAMPAIGN 14

As Salam

Dah lama x cite tentang AVON..aku pun sepanjang bulan puasa & bulan syawal berjaya utk tidak terjebak membeli...Tapi semalam pegi jamuan selepas raya AVON dekat Ampang Park..Terus terminat dengan MINI Far Away EDP, Imari EDT dan Sweet Honesty EDC-Cologne nih..
Terus rembat 2 pcs for each flavor...
Far Away EDP, Imari EDT dan Sweet Honesty EDC-Cologne
Comey je bekas ni tau...
Cuma mase nk pakai tu kena berhati2 sebab corong botol ni quite big..
Jadi berhati2 lah..Kang habis 1 botol 1 hari..haha

Aku beli banyak sebab tengah SALE...Lagi pun boleh jgk la aku simpan utk masa akan datang (exchange gift mungkin..ekek)..Kalo nak bag dekat my kakak2 pun ok jgk ni kan? Buat goodie bag utk hari raya Aidiladha nnt pun mcm ok jgk..Sebabnya Aidilfitri hari tu aku xde buat ape2 utk my kakak2...Huhu..Kalo ade rezeki lebih, bleh la add on brng2 yang lain...huhu

Antara ketiga-tiga flavor ni, aku suka Sweet Honesty..Sebab baunya halussssss...Far Away memula baunya agak keras..Tapi lama2 ok..IMARI pun ok...Packaging macam ni actually memudahkan kite utk bawak kemana2 jugak..Masuk je dlm handbag...Lepas makan dekat kedai, agak2 baju bau makanan / masakan..Boleh la calit sikit2 buat hilangkan bau2 tu..huhu

Tak terlepas jugak merembat 1 lagi lipstic..Ape hangin ntah..Asyik tgk lipstic je..Padahal dekat rumah dah ada 4 batang yang belum habis...Aku pakai secara bergilir2..Tapi ade jugak hari-hari yang aku terlupa pakai..Huhu..kali ni aku pilih warna totally twig...Warna ni bile aku pakai, tak nampak sangat macam aku pakai...Just nice...
Totally Twig by AVON

Part lipstic..Actually aku suka warna daring red & ala2 warna kulit gitu...Merah terang benderang aku x berapa minat sebab rase mcm x sesuai dengan kulit yang x berapa nak terang ni...haha..Hari tu beli kaler plum purple..Aku x berani nak pakai time keluar rumah..Sebab nampak macam budak gothic..Kang org tgk aku, dieorg fikir ape pulak..So aku pakai lipstic tu dekat rumah time cuti sajok...Huhu..Dekat dalam rumah pun kena berhias tau..Haha

Aku start minat berlipstic ni, bile mula2 jumpa lipstic dekat Revlon ke Maybeline ..Bile dah nak habis, lipstic tu pun hilang...Lepas tu kena la cari lipstic yang lain sebab sudah acapkali...setiap tiap kali blk kg nak beraya..Mesti kakak2 aku yg dekat kampung tanya aku tentang lipstic..Bile aku cakap aku x pakai..SURE dieorg buat muka pelik..Ape kes dah kawin pun x pakai lipstic...Kalo sebelum kawin tak pakai tu, boleh terima lagi la sebab mereka tahu adik mereka ni x berapa nk gegurl gegeli sangat..haha..

Makanya, bagi menghilangkan kerutan didahi mereka..Aku pun berjinak2 la dengan lipstic...Mujur la Hata pun x cakap byk..Ekek...Sekarang, kalo blk kampung, aku boleh tersenyum ala2 kite dah ade lipstic lahhhhhhh.... Bila tiap kali my kakak2 tanya ttg benda itu..Huhu..


So sekarang aku dah macam kena masuk hantu gincu tiap kali tengok lipstic..Acaner tu??? Sapa nak tolong???





End

0 comments: