Monday, July 31, 2017

HARI KARNIVAL WAJA

As Salam

Mula-mula baca surat dari sekolah yang che mek bawak aku pening kejab...Dulu2 zaman aku sekolah kita panggil hari kantin...Zaman la ni..Udah tukar nama ke Hari Karnival plk..Kena baca isi kandungan baru aku faham...huhu

A week before, cikgu ade mintak sponsor air kotak utk semua tahun 1..Boleh jgk nak sponsor mane2 pakaian, buku atau barang2 lain...Jadinya hari Isnin malam Selasa minggu lepas, kami g beli air kotak & aku bagi beberapa pasang baju kurung yang dah singkat pada che mek...

Hari Sabtu malam Ahad lepas, ade event dekat sekolah... (nnt aku cite entry lain ye..huhu )..Esoknya (Ahad)..Hari Karnival Waja start dr pkol 8pagi smp 2 ptg...Kami harus la tak pergi pagi2 hari tu...Malam semalam pun smp rumah udah dekat pkol 12mlm sebab lepas event pegi bungkus makanan plk dulu...huhu

Meh layan gambo ye...huhu
Kupon...RM10
x cukup rupanya...ekek
1st game...
Giant Bubble... RM3

Mula2 sampai kami pegi isi perut dulu sebab masa pegi kami belum sarapan...Mujur la kantin sekolah bukak dan boleh guna cash..Ammar makan bykkkk sebab lauk gulai ayam kelantan...huhu..Lepas makan baru kami pegi ke padang..Actually ade 3 game dekat padang ni..Mainan slide angin, giant bubble ni & roller air..masuk ramai2 duk berguling2 dlm tu atas kolam...

Lepas habis bubble, kami ikut cakap che mek nak pegi mana..Nak pegi tangkap ikan katanya..Layankan... 
RM5...
Seekor besar & 2 ekor kecil..
Mase OTW blk, ikan besar dah mati lemas...Tinggal la 2 ekor yg kecik..
Jenuh che mek ajak Hata g beli mini akuarium utk rumah baru ikan2 ni...
Makanya, dapat la ikan2 ni rumah baru..huhu

Lepas tangkap ikan, kami ke rabbit farm...Takde la besar..Tapi muat utk budak2 masuk..Aku masuk sekali utk temankan Ammar... RM5 SEORANG... 
Rabbit dah kenyang..Tak layan sangat makanan yg che mek pegang...huhu
Che mek ni takut sikit nk pegang rabbit..Duk hulur aje la bekas kecik tu ke mulut rabbit..Kalo rabbit ni xmo makan..Che mek gi cari rabbit lain plk..Hulur lg..Huhu 
Ammar saya langsung tak takut dengan rabbit...Di kejar-kejarnya rabbit tu nak pegang...huhu
Bile dapat pegang sengih sampai nampak semua gigi yang comel2 tu..huhu 
With baby rabbit...Gebus.... 
Comey kan???
Geram aje aku nengoknye...
Anak2 rabbit ni ada beberapa ekor dan macam2 warna..Rase nak pegang semua..Haha 
Baby rabbit kaler brown..
Nampak x tangan ammar tu gaya mcmane??? 
Baby rabbit kaler kelabu...Macam peter rabbit..huhu
Baby2 rabbit ni comel sgt tau...Bile kite dah pegang, rabbit ni tak bergerak2..Baik je...Kalo acah2 nak letak dekat tanah, baru dia mcm mengelupur sikit nk jejak ke tanah ..huhu..
Che mek yang masih tak putus asa nak bagi rabbit makan..huhu

Kupon x cukup RM10 sebab every entries mcm agak mahal..Jadi Hata kena tambah lg RM20...Ada balance RM5 aku buat beli air & jajan anak2...Laksa pun jual RM5..Udah macam dekat pasar malam...patutnya kalo dah hari kantin, jgn la jual mahal2 sgt...Jual la yang standard harga murid..Burger stadium (burger,timun,sos&roti) pun RM3...Fish ball pun RM2..Hmmmm...Ini nak berniaga dekat murid ke dekat parents?hahaha..

Lepas melawat rabbit,, che mek nak main hover board yg diubah suai jadi mcm yg boleh duduk tu...Bising mulut aku macam dekat rumah bile kita tahu kemampuan anak kita, tapi anak nak jugak main..Sebab nak bagi merasa, maka mulut aku macam murai...Aku bukan apa, che mek ni main mende tu, mata x hala kemana tuju hover tu..Duk ralit tengok org yg ralit tengok dia main..itu pun memang dah terlanggar aku sebab x igt nak brake tarik padel ke depan/ke belakang...Mujur langgar aku..kalo langgar org lain? Masalah plk nnt..

Pkol 12.30 tghari kami gerak balik..Kami ke mydin Danau Kota mencari rumah baru ikan2 che mek..Tapi takde...Pegi kedai dekat rumah yg kami igtkan tutup ..pdhal bukak...baru jumpa..Huhu...Lepas tu tapau makanan lunch...Time ni Ammar tdo dalam kereta...

Smp2 je rumah aku nampak Ammar dah start tergaru2...Terus bukak baju, seluar, pampers aku kasi mandi..Sabun 1 badan..Shampoo kepala bagai..Ammar kena rashes sikit mungkin sebab peluh panas , Hama rabbit jgk kot...Lepas makan tghari, aku sapu 1 badan Ammar dengan Calamine lotion...

Masa manghrib nampak still ade lagi..Mandikan lagi...Lepas tu Hata bagi ubat alergic yang sedia ada dekat rumah ( awalnya aku x igt ade ubat tu..ekek )..Aku pun sapu bedak sejuk...Alhamdulillah, malam tadi Ammar tido lena & pagi tadi aku tengok rashes tu dah xde sgt.....

Mujur la aku perasan dan bertindak cepat..Kalo x..mau kena pegi jumpa doktor lagi...


Ok..Itu je cite hari karnival waja che mek...
So far pada aku ok..
Cuma barang2 aje la mcm agak mahal sikit...huhu




End

0 comments: