Wednesday, August 08, 2018

WEDDING AT GOLDEN CHERSONESE MEDIA HALL

As Salam

hari Sabtu lepas Hata dpt invitation dr ahli group cosplay ke wedding adiknya...memandangkan Hata xde job cosplay & kami xde ape2 plan kn kemana2..Maka moh le kite penuhi jemputan...Jemputan kali ni kena pakai fully suite pakaian tradisional sebab dkt event tu ade banyak rakyat dr lain2 NEGARA...So aku suh Hata pakai baju melayu sekali dgn sampin...Same goes to Ammar..Aku & Che mek pakai baju kurung..Aku & Hata kalernye sedondon..Pakai kaler pink sebab kwn Hata ckp kalo ade baju kaler pink / maroon, mmg ikut tema sgt...Huhu...Che mek & Ammar pun sedondon...

Event start dr pkol 10pg smp 4pm...Rasenye majlis akad nikad buat dkt tempat yg sama & Hari yg sama..Tapi kami gerak dr rumah pkol 11.30pg gitu...Hall ni dekat Maju Tower, Level 10..Memula waze bwk gi menara sebelah Maju Tower tu..Bile tanya guard, rupanya salah tempat...So kena buat u-turn...Mase nk pegi ke parking, laluan mmg mengona aje stereng kete...Terus aku mintak Hata parking kete dkt level 3 je..igt ade la lift smp le level 10..Sekali ade escalator aje...Lift ade..Tp hanya dr level G je...

Mase smp2, Hata jmp geng cosplay..Dah ade meja utk group kami..Sementara Hata bersembang, aku & che mek pegi amik mknn...Ammar, Hata handle...Meh layan mknn yg aku amik...
Nasi Briyani...
Kambing bakar berkecai tak bergolek....Lembut sgt dagingnya... 
Aiskrim....
Dessert....Melayan...

Kenyang sgt mkn dkt event nih...Haha...No wonder la tuan rumah mintak kami pakai pakaian tradisional...Memang byk negara yg dtg...Seb seb org have have nih...Mmg serata negara ade sedara...Ade yg dtg dr chrismas island jgk tau..Pengantin ni kawin dgn warga london kalo x silap aku...Dlm event ni dieorg panggil geng kompang 5 beradik..Mmg happening dgn persembahan dieorg...

Dah layan gmbr mknn? Moh layan gmbr kami plk ye?
Dua-dua manja ayah..Tiap kali time nk tido..Sokmo ajak ayah main angkat berat..Angkat 2 beradik ni sekali gus dr tingkat bawah ke bilik tingkat atas..Hari2 kena angkat 32kg..Haha
KAMI!!!!! 
Dgn che mek saya....
Dlm pkol 2.30 ptg kami gerak blk...Jln jammed yakmat...So kena ikut jln jauh sikit yg x jammed sgt..Smp la rumah pkol 3.30 ptg..Anak2 dh tdo dah..Kite mak ayah ni pun dh ting tong sbb mkn sgt..Huhu...

Sebelah mlm, kami mkn simple2 je...Kekenyangan siang td masih berbaki dlm perut..Belum habis cerna lagi..Huhu

Itulah cerita kami...Seronok dpt mkn kambing golek ...huhu






End

0 comments: