ADA APA DEKAT MUZIUM BANK NEGARA? PART 2

As Salam

Sambungan cerita dari Muzium Bank Negara. Banyak sangat ghambar yang aku amik. Tapi aku pilih-pilih aje la untuk share dekat sini ye. jenuh jugak nak letak sticker sebab ada matawang. Risau pulak ada yang misuse.
Ini Batu Yap. Bongkah batu ni dianggap sebagai 
Siapa pernah pegang duit lama ni? Aku pernah pegang beberapa dari duit-duit ni. Sebab dulu-dulu arwah abah dapat gaji by cash. Aku pulak si bongsu yang sokmo mengekor abah. Jadi memang pernah la merasa pegang duit-duit ni..
Cuma yang RM1000.00 tu ak pernah tengok & pegang.
Paling besar pernah pegang RM500.00 😁
Ini duit replica aje rasanya sebab macam tak pernah nampak 
dikeluarkan atau digunakan. Betul tak?
Macam seakan-akan warna duit RM20.00
Cantik kan? tapi mcm besar jumlahnya tu.
Join the meeting untuk bincang macamana Hata nak 
tambah duit belanja aku setiap bulan. 😆
Habis melawat kami pun turun bawah semula sebab Hata nak lengkapkan 2 chop. Lepas dah lengkap bleh redeem popcorn  amik gambar dekat photo booth yang disediakan.
Tangga ni memang menjadi tumpuan untuk pengunjung amik 
gambar termasuk la kami.
Aku rasa Hata ni kena kuyus lagi la...Risau aku kalaudia dah tak muat nak suit up costume deadpool 😁
Dari HP Hata.
Turun je bawah aku ke toilet dulu. Hata bawak Ammar pegi buat coloring sebab syarat nak dapatkan last chop kena buat coloring. Tunjuk hasil dekat kaunter & staff akan chop dekat buku yang diberikan masa awal-awal mendaftar tadi.
Sambil tunggu Hata & Ammar selesai. Aku & Che mek masuk dalam kedai muzium ni. Aku belikan che mek sehelai t'shirt ade corak batik sikit dekat bahagian kaki bajku & ade printing tulis muzium bank negara dekat bahu baju. Aku lupa pulak nak amik gambar t'shirt tu. Regenya RM28.90. Ok la...Takde la mahal sangat. Dapat long sleeve pulak tu.

Lepas redeem popcorn & amik gambar dekat photobooth, kami pun gerak balik. Amik bag & tetibe Hata ajak pegi 1 tempat ni..Kemana pulak kita kome? Tungguuuuuuu....Esok cuti lagi. Kemana kita kome?

0 Comments:

Post a Comment

DISCLAIMER: All content provided on this "thisni3zahata.blogspot.my" blog is for informational purposes only. The owner of this blog makes no representations as to the accuracy or completeness of any information on this site or found by following any link on this site. The owner of thisni3zahata.blogspot.my will not be liable for any errors or omissions in this information nor for the availability of this information. The owner will not be liable for any losses, injuries, or damages from the display or use of this information. This terms and conditions is subject to change at anytime with or without notice.