Saturday, September 11, 2010

Raye Pertama

Salam

Entry-rayala..

Slmt hari raya aidilfitri skali lagi...

Rase suram sket raye kali nie sbb x brp cukup korum...k.yong n k.cik nan ado...huk3...tp bg anak2 sedara aku ttp jgk meriah mngumpul duit rayo..ek3

Rabu ptg aku & hata grk dr kl pon dh pkol 6.45pm..alhamdulillah la highway utara selatan x jem sgt...smp kampa around pkol 9pm...kami berbuka dlm kete je mkn kurma & junk food...smp umah k.cik trus mkn nasi..lapa tahan lagu pecah drum...hak3

Kamis-9hb
Abah & k.yang dh siap bli ayam & daging..so aku just bli sket2 aje la..so around 9am gerak g tesco..

Smp2 umah mmg x rehat dh..trus je aku,hata,mak,abah & my anak2 sedara turun pdng buat prepairation tuk lemang & nasi impit...rendang my k.yang pny tender...hak3

Pas berbuka plk sibok pasang pelita n lampu lip lap lip lap n panjut...ek3

Pastu iron baju...(Time nie aku rase laen je...hidung berhinguih...tekak sakit)..al maklum la..kat umah aku nie ade 2 kampit ais batu..sedara plk mmg supply ais batu...ek3

1 syawal
Pg2 dh bgn..smntara tggu bilik air available tuk turn aku...smpt la potong ns impit..then siap2..brgaya bagai..mnt ampun maaf dr hata dulu..

Pastu serbu plk mak aku yg kat dapur tgh pegang senduk..ek3..kate org kalo nk bermaafan dgn mak,abah & ahli keluarga better b4 smyng raye..

Then pas smyng raye my abah wat doa slmt n gerak g umah maksu plk...(Sblh umah je)..hu3

Then lepak2 sbb aku rase bdn nie nk demam jer...sok sek sok sek hinguih...
Pastu pas smyng jumaat alhamdulillah x putus my sibling dtg umah...mlayan tetamu smp pkol 10pm ok...lemau dlm gumbira aku...mujo kordial n air batu byk..so x pyh pk2 sgt..ek3

So 2day mau jln2 to ipoh plk..
Hrp2 aku dpt bertahan..ek3


Amin



End
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comments:

cik ira said...

salam ni3za...igt ada gmbr raya...nak masuk cuci2 mata..he3