Sunday, October 31, 2010

My Baby Story - part 1

Salam

Entry : new life begin..

Hallloooo...
Lama benor x update blog neh..lelabah dh mule wat network die dh..hu3

Byk nk cite neh..tp aku mulakan dgn gud news dulu ok?...

Tepat jam 2.46am khamis 28hb October 2010..aku dh slmt deliverkan seorng bby gurl...seberat 2.98kg..pd usianya 36weeks n 3days..aku & hata dh sepakat nk bagi nama yg paling simple & senang nk panggil..kami namakan die :

Siti Qaisara binti Muhd. Saifullah..

Byk dugaan tp alhamdulillah aku dpt hadapi dgn rasional..

Ape die???

Pkol 2pm rabu tu aku dh mula sakit2 sbb mlm tu kene masuk air + ubat tuk kasik bukak cpt..time hata dtg aku smpt la nangis jab..(Yg nie x rasional sgt kot..hu3.)..time nie mcm2 perasaan ade..

Pkol 5pm aku dh kene sorong ke labour room..mujo aku dpt staff nurse yg sgt profesional ok..die x pggl puan..pggl nama trus..tu yg aku rase lebih ringan mulut nk berckp dgn die sbb bg aku mane2 nurse yg ber-puan2 nie kureng friendly..but more to respect jer..hu3..byk kata2 smngt dr die..mcm kakak nsht adik jer aku rasa time tu...

Mengelupor sorng2 tahan sakit time nie.pas staff nurse tu blah...pastu pkol 7pm doctor dtg check..tp just bukak 3-4cm je baru..masuk air + ubat lagi..pastu aku kene cocok dgn ubat time tuk lalikan dr sakit...

Tp pkol 9-10pm tu bby dh tendang very 5mints...pergh!!! Time nie mmg rase sakit nyer..Allah aje yg tau..

When the time came :
Puas dh aku kene marah dgn staff nurse & doctor time nk kuarkan Qaisara..
Tepat jam 1.30am doctor ckp dh bukak 10cm so mmg time tuk deliverkan Qaisara..cpt2 aku mnt doctor pgglkan hata..

Doctor n staff nurse dh jerit2 suruh aku push!!!

TAPI!!!

Qaisara just tunjukkan kepala jer..skali aku kene jerkah dgn doctor..

" Teran la puan!!! Ape nie??? Teran la mcm u nk berak...bukan teran tahan mende tu nk keluar..u nk anak u lemas ke..??"
"Ayahnye mari sini tgk dh nmpk dh kepala bby u..bg smngt cpt.."

Time nie aku nmpk hata gi jengah kat situ..(Xde perasaan ape2 dh aku time tu)

Aku pndng jer hata kat sblh lps tu..aku tgk mate die dh nk berair..time tu aku x pk ape dh..lantakla aku kene maki kene ape ke..tp yg pasti aku nk kuarkan anak aku nie cpt2..

Sejam kmudian Qaisara masih x tunjuk respon...

Aku dh gelisah gile + xde kederat nk meneran dh...

At last doctor ckp kene VACCUM..n arahkan hata tuk keluar sbb x bleh tgk..

Rabak..kene cantas siot!!!

So usaha pny usaha at last berjaya doctor tu keluarkan Qaisara...

Terus nurse letak kat dada aku & tunjuk jantina..hu3..aku n hata xmo tau jantina sblm nie sbb nk suprise..pastu dieorg selawat nabi ramai2 time nk potong tali pusat..Yg penting aku nk dgr suara anak aku dulu..mujo la time nurse ltk kat dada tu aku dh dgr jeritan Qaisara..alhamdulillah..


Mulai skrg new life begun dgn kehadiran Qaisara dlm hidup kami..hu3


Yg laen aku story dlm part 2 yer..now time to BF..hu3...pandai sudah..Ek3

End
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

cik ira said...

salam ni3za...
congrate dah dapat baby...
rasa kejap jer..ari 2 rasa bru tgr nieza..
tgk en3 kali ni dh dpt bby...nti jgn lpa tempek gambar Qaisara erk...

azimah fauzy said...

tahniah! selamat menjadi ibu~
bersalin kat hsb rupanya. eh, husband da bleh msk teman ek? bestnya. last year ms sy bersalin, xbleh teman.