Friday, February 28, 2014

Kawasan Umah Kena Catuan Air..



As Salam

Entry : smp hujung mac

Tadi my opismate share dekat whatsapp..ttg catuan air..sekali tgk..AREA UMAH effect jgk..terus btau Hata lepas game badminton ptg ni kene g beli tong drum.. siap sedia mandi,gosok gigi, basuh berak,basuh pinggan, kene catu segala..walaupun dieorg buat 2 hari ade air & 2 hari xde air...tp rase2 takungan utk 2 hari cukup ke ditakung pada hari sebelumnya...aku risau nih..ade aku mandi dekat opis kang..haha..itu pun kalo area opis x sama effection date dgn area rumah aku..haha

  • JADUAL CATUAN BEKALAN AIR
    • Jadual catuan berdasarkan konsep pembekalan air: setiap zon bergilir-gilir dua (2) hari dapat air dan dua (2) hari tiada air.
    • Untuk zon yang dijadualkan ada air, pengguna dijangka mendapat bekalan air pada jam 4 petang pada hari zon tersebut dijadualkan ada air. Bekalan air dijangka berterusan selama kira-kira 41 jam sehingga ditutup semula pada jam 9 pagi 2 hari selepas itu.
    • Untuk zon yang yang dijadualkan tiada air, bekalan air kepada pengguna dijangka mula terhenti pada jam 9:00 pagi pada hari zon tersebut dijadualkan tiada air. Tempoh tiada air dijangka selama kira-kira 55 jam sehingga dibuka semula pada jam 4 petang 2 hari selepas itu.
    • Oleh kerana perbezaan jarak di antara kolam air dengan setiap premis pengguna; dan perbezaan paras ketinggian kawasan pengguna dengan kolam air, masa sebenar pengguna mendapat bekalan air dijangka berbeza beberapa jam dari masa yang dijadualkan.
Kalo nak tau info lebih, click sini : CATUAN AIR SAMPAI MARCH

Jadual Catuan Air :



Sumber dari SPAN agak2 x clear click aje gambo..huhu







To all..Kalo area umah anda terkena jgk..moh le kite bersedia dr skrg...jgn ade yg berak kat umah,basuh kat opis..kiki



Wipes my Qaisara byk lg x???haha

End

1 comments:

Mar Mansor said...

semoga masalah catuan air ni tidak berpanjangan..ujian kecil kita kan..