Thursday, July 17, 2014

Ketupat Menangis...

As Salam

Entry : Siapa yang menangis???

Hahaha...Eh..ketawa pulak..kate nangis??haha

Okies...
Al-Kisah..Today ade free sikit utk buat NEXT Hari Raya deco selepas FIFA 2014..
Plan nak tepek "ketupat" dekat board blkg aku nih hah...

Maka dengan cekal hati aku menganyam ketupat...aku buat ketupat yg biase je..x pandai ketupat yg pesen lain...tetibe opismate mcm req nak ketupat yg pesen lain...

Maka gigih la aku belajor dr YouTube...Ade step yg nmpk senang tp x clear...Cari lagi...

Alhamdulillah jumpa step yg terang benderang..haha..Rase nak menangis aku belajo buat ketupat pesen ini...2 jam lebih kot duk terkedek2 membelit..mujur x belit tangan...haha..Maka, ginilah hasil pertama aku... :
Ketupat "MENANGIS" aku..hahaha 
Ini ketupat yg biase aku buat...
Simple sgt step die...

Ok...2 gulung riben to go..Jom sediakan bakul sampah cepat2 risau pulak banjir opis ni dgn air mate aku nnt..haha


Korang teror menganyam ketupat???



End

5 comments:

Asha Lya said...

Ketupat yg biasa2 je lya reti buat kihkih

Amelia said...

comel-comel. ^^, saya belajar anyam ketupat dari ayah saya. hehe.

Anonymous said...

okeh lagi CT tak reti pun nak buat ketupat hahahaks..

Cik Itah said...

salam. sy belajar dari mak..itu pun berbulab bulan baru nak reti buah haha

thisni3za said...

hiball..nak buat ketupat nk kalo minat sekejab je belajarnye..yg peningnya sebab lmbt sgt sy nk pickup...hahaha