Tuesday, August 05, 2014

Raya 2014 : A Day B4 Raya...

As Salam

Entry : Entry Raya lagi..Sila jangan Muntah ketupat lemang..haha

A Day before raya, pepagi hari dah keluar rumah utk cari santan & lauk utk berbuka pose..
Amik aku sekali lagi..beratur mcm nak beli tiket FINAL bola sepak...beratur panjangggggg,....
Terus aku g beli nyor (kelapa) je..balik rumah suh anak sedara belah & mesin terus...

Alhamdulillah...Anak2 sedara aku rajin pulak menolong Raya kali ni..huhu
Rendang ayam & Lemang..

Ade jugak ketupat, kuah kacang & my kuah ikan keli bakar gulai lemak sambal...Tapi x igt nak snap..hoho..

Raya kali ini aku rase kepenatannya mcm berganda2 plk...hoho

Malamnya aku just goreng ikan, tumis sayur & cilok rendang sikit..hoho

Lemang tu planningnye nak buat dalam 5-6 batang je...
Tapi bile Mak & Abah dah bersuara...Terus jadi 20 batang...Berpeluh ketiak my BIL & Hata menunggunya...haha
Lepas berbuka semua, memasing kuarkan kuih raya yang sendiri2 sponsor...harus la yg paling byk is my kak yong sebab this year my kak yong mmg menjual kuih & biskut raya...hoho.. Thx kak yong!


Ok.Itu je cite a day b4 raya aku...
Tunggu lagi entry2 lain utk raya yg berikutnya..hoho



End

2 comments:

Farah Waheda Wahid said...

tak muntah ketupat lemang ok lagi ni...he he he... tapi tak mampu nak telan jer dah...ha ha ha...

thisni3za said...

Farah : ya ya...mamang rase mcm x bleh nak telan dah...hoho