Monday, September 22, 2014

Meat Marinade : Dancing Chef

As Salam

1st trial..

Sabtu, teringin nak masak ayam yang marinade2 nih...Lalu mencari sesuatu yg boleh dibeli..

Makanya aku mencuba yg ini :
Dancing Chef...

Sedap jgk...Walaupun aku masak TERHANGIT sikit..hoho

Kisah mase aku beli ayam..haha (eh??ketawa plk?)
Al-kisahnya...masa aku duk memilih ayam ni, dh ade staff mcm duk perati je ape yg aku pilih..tetibe aku x jadi amik sebab banyak sangat bulu2 pada ayam & nampak layu sajo..Macam x dicuci bersih...Tak lama je lepas tu aku nmpk staff tu bwk keluar ayam yg baru..terus aku dtg semula & pilih2 terus g timbang...Semenggahla sikit ayamnya..huhu..Rase kelakar pulak bile staff tu cepat2 g amik yg bungkusan ayam yang baru just because of aku x jadi amik ayam yg sedia ada...

Alhamdulillah..kenyang kami mkn ayam ni even utk masakan 1st trial..huhu
Nak marinade sendiri belum pandai lagi..Nanti2 la belajar..huhu




End

3 comments:

Farah Waheda Wahid said...

marinate sendiri pun best jugak dear...

Asha Lya said...

X pernah lgi lya mkn ayam msk marinade ni

Mar Mansor said...

biasa buat rencah sndri sesuka ati je