Thursday, October 23, 2014

Jeruk Asam Boi Pedas..

As Salam

Fenomena JERUK yang semakin fames skrg nih..Aku adalah salah seorang yang TERLIBAT...kiki..

Kebetulan masa blk kg hari tu aku mmg ade kait buah mangga muda & bwk blk KL.. Terus je idea datang nk buat jeruk tu bile tgk ex-opismate siap jual lagi jeruk nih..huhu

Lunch time smlm sanggup singgah ampang park g beli asam boi RM6.40/100grm & cili padi merah dkt Jaya Grocery..kiki

Semalam, b4 g makan, gigih aku memotong & menjeruk bagai sampai terhiris sikit jari kelingling..kiki
Mempelam yg dipotong ikut bentuk suka hati..haha 
Masukkan Gula 
Masukkan Garam - Secukup rasa
Masukkan hirisan cili padi..Pedas ikut suka hati...
Masukkan asam boi.. 
Siap..Dengan MODEL sekali..haha 
Bagi sebalang kecik utk my SIL rasa..huhu
Baby bear tu IDEA DARI CHE MEK..kiki

Dah siap semua, masukkan dalam fridge ..Dalam 4-5 jam gitu udah boleh dimakan..huhu

Senang aje sebenornye..Tapi bile tak tahu nak mempelbagaikan makanan, mmg duk buat colek & jeruk biase aje la..huhu




Selamat mencuba..kiki




End

6 comments:

زليخا said...

anda ditag http://hurinnadhirah.blogspot.com/2014/10/giveaway-pertama-sitisab.html

Umie Amirain said...

Pandai model posing...bole laris jualan macamni...hihi

Asha Lya said...

Sis pun trlibat juga jeruk mnjeruk ni hhaaha

Unknown said...

Saya baru tau cara nak buat jeruk :D

Unknown said...

fenomena betul jeruk ni skrang yer..

Unknown said...

dah ramai yg buat . saya dpt tgk jer sbb mangga dah buat jeruk biasa ... huhuhuuu ... salam perkenalan .