Wednesday, February 25, 2015

Berebut

As Salam

Dah lama rasenye x cite pasal opis..Takde cite sgt pun, sbb kebizian yg biase..huhu

Cumanya today nk share sikit isu "berebut" nih..haha

Meeting room opis aku n, dari 3 dh ada 4...bilik meeting 1 mmg x boleh usik sbb sokmo ON CALL..Bilik meeting pun ade on call ok.. bilik meeting 2, nak guna boleh, tapi mmg kena ada BOOKING sebab bilik tu dikira HOT SEAT..Bilik ke 3, cukup sekadar 2 org masuk meeting sekejab..Kalo seharian mmg mcm x sesuai sbb boleh dikira as discussion room. Bilik meeting 4..Itu bilik meeting yg baru. Aku nak bg pun x berani sebab opis baru je expend. Tambahan plk skrg ada prblm dgn central aircond. Agak membahang disana.

Boleh dikatakan, whole opis BEREBUT kipas & cooler disebabkan oleh masalah aircond ni..Bukan itu je.. Bilik meeting pun mnjadi REBUTAN si AUDITOR.. Pada pengalaman aku spjng dekat sini, jarang sgt AUDITOR duduk SEHARI je dkt opis buat audit..Mesti makan 3-4 hari at least. Department yg berkenaan pun x booking mane2 bilik, bile aku tny sndiri ckp sehari je nak guna..So once dieorg dtg, terpaksa la aku letak je dkt mane2 bilik yg sesuai & available.

Tetibe x puas hati dgn bilik yg diberi. Datang serang aku pulak..Haih...Direct je aku cakap..:

"Saya ni RECEPTIONIST jer...Saya pun ikut arahan".

Aku bkn person yg MEMBERI arahan, tapi person yg MENERIMA arahan. Bile aku rase tempereture dah nak smp tahap bahaya, terus aku ckp...

" Sila la jmp department yg berkaitan & jmp terus dgn HEAD OF HR kami.. Mintak direct dgn dia."

Cakap / bebel banyak x guna..Aku bukan BOS yg assignkan bilik..Aku KULI sajo..Aku pun ikut arahan BOS jgk..Haih..Kadang2 x paham dgn org yg x paham bahasa nih..

Jgn igt org lain xde mulut nak mnjawab, xde otak nak fikir, xde idea nak balas balik ape yg kau cakap.. kami yg bayar anda..bukan anda yg bayar kami..Igt tu.. Kau buat bisnes..duit dari kau keja tmpt org tu la yg cmpny kau distribute utk gaji2 korg..Jgn berlagak sgt. Igt tu..

Itu la ayat yg sokmo2 aku dapat mase jadi CSR & TSE dulu...kiki



Sekian luahan saya si pekerja makan gaji yg hidup sederhana..haha





End

4 comments:

Ummialyaanas said...

sabar ye..mmg letih nk layan org yg tny byk kali n tny soklan yg sama je..pakai face mask kang tau la kan..hihi
*salamkenal*

Asha Lya said...

Dah trang2 bukan bukan tugas kita msh lgi d tnya kan. Memg nak kna

thisni3za said...

Ummi : Thx follow me..
Itu la..sabar aje la selagi boleh..huhu

Asha : Pening nk fikir ayat balas blk..kiki

Mar Mansor said...

biasanya memang yang depan tu la kena serang dulu..hehe..tapi HOD patut turun untuk selesaikan masalah