Tuesday, September 15, 2015

Shake It and Drink

As Salam

Semalam..mase g baby Expo..aku lalu booth enfagrow A+ ..bkn stakat jual susu utk bayi je..susu utk ibu pun ade jgk...dtg sorg akak duk promote dkt aku..direct je aku ckp mase peknen dulu dh try..x bleh masuk dgn aku sbb aku rase susu ni agak masam sikit..terus akak tu tanya..minum cara mcmane..kacau dlm cawan then minum ye..aku angguk..mmg itu la caranya kan???

Tapi sebenarnya TIDAK...akak tu ckp..shake it and drink..suam atau SEJUK..

Owh...adakah selama ini aku dh salah teknik?

Ibu yg BF boleh minum air sejuk ek???
Jawapanya BOLEH..kalo ibu minum air sejuk pun..susu yg keluar adalah suam..so jgn risau kali minum air sejuk..cumanya kalo minum time si ibu x berapa sihat..itu mgkn ade effect...

Aku mmg pesen kalo minum susu mesti kena sejuk..kalo minum suam2..kebarangkalian utk aku MUNTAH mmg tinggi..

Makanya..pagi td blk dr klinik (cucuk adik 2 bln) aku pun try...Alhamdulillah..setakat ni aku ok minum susu enfamama A+ nih..so boleh la aku perabihkn susu2 yg ada dgn guna cara yg sama..susu enfamama A+ ni aku amik flavor coklat..sedap jgk..ade rase ala2 susu dutch lady coklat..
6 scoopes utk 200ml air

Harap2 susu ni dpt bantu aku bg susu yg lebuh berkhasiat buat si adik...



End

1 comments:

Mar Mansor said...

Saya kalau buat suam pon biasa shake jugak...jarang minum susu sejuk