Monday, February 27, 2017

Scarf RM2

As Salam

Dah lama x pakai scarf / serkop mcm ni :
Scarf / Serkop/ Anak Tudung

Aku x sure korang2 panggil gmbr dekat atas ni nama ape...Tapi aku panggil SERKOP KEPALA jer...
Zaman sekola rendah dan menengah dulu mmg aku pakai yg ini je..Kalo longgar, siap ikat hujungnya (blkg tengkuk) dgn getah belaca (mgkn sbb dulu2 size kepala aku kecik kot..) Haha

Tapi sejak kenal dgn inner biase..inner ninja..inner magic...Serkop ni semakin aku lupakan...Sampailah masa che mek nak masuk darjah 1 JANUARY lepas...Beriya aku ajak Hata g MYDIN utk cari scarf ni..Kalo dkt luar mungkin harganya RM10 utk 3 helai...Dekat Mydin RM2/SEHELAI..Semalam pegi kedai baju mcm ala2 kedai baju Hari2..RM1.70 je SEHELAI..Terus aku rembat 5 helai...2 helai utk topup scarf che mek...Hari2 scarf che mek ni kena tukar..So kite completekan je seminggu punya stock...Tak payah aku basuh byk kali..kiki..Aku punya stock pun x ketinggalan jgk..Dah ada dlm 5 helai jgk scarf ni...

Rase mcm makin selesa pakai scarf ni berbandng dgn inner..inner ninja..inner magic...Grab dia kemas...Kalo dulu, aku mmg nk scarf ni tegang gile mellit kepala (sebab tu cepat kendur getahnya...Agaknya la..haha)..Tapi sekarang rase mcm just nice je grib dia tu...huhu

Harap2 lepas ni aku dh x payah nk mencari inner lain selain dr serkop ni...huhu
Kalo pakai tudung pucci dgn serkop ni..Memang rase selesa sgt tau...

Korang kenal x dgn serkop ni?huhu





End

1 comments:

Zafirah nazri said...

saya pnggil anak tudung .hehehe