Tuesday, March 14, 2017

Cycling & Meal For Breakfast

As Salam

Sabtu petang plan nk berbasikal dkt taman tasek Titiwangsa...Tapi hujan..So kite postpone ke hari Ahad..Sebabnya dah janji dgn che mek..Lepas subuh che mek dah bangun (bersemangat sgt) ..Pkol 8am gerak dr rumah...Sewa basikal ( rm10 each )..Memula amik basikal yg mane aku bawak Ammar & Hata bawak che mek..Lepas setengah jam, che mek kate nk naik basikal sendiri pulak..So Hata exchange basikal..Hata amik basikal dewasa & add on lg RM10 utk basikal che mek...

Maka berbasikallah kami 4 beranak sekali lagi...1 round amik masa 15 minit..Sejam boleh buat 4 round..Berbaloi la jgk kan?
Memasing enjoy...
Memasing berpeluh..huhu

Lepas berbasikal, kami g breakfast plk..Pekena roti canai...kiki
Then blk terus TER-Zzzzzz..kiki

Pkol 2pm baru masak utk lunch...dah malas nk mncari lauk..So kite masak la ape yg ade dlm peti sejuk ye...kiki
Telur rebus goreng masak sambal...huhu
Mangkuk comot ..kiki

Lepas tu lepak2 je..
Pkol 5pm lebih gi taman pulak...Sebab dah janji dgn che mek..huhu

Pkol 6.30pm blk rumah...
Utk dinner aku dh xtau nk masak ape...
So aku gorengkn fries & nugget..Utk Ammar aku masakkan maccaroni..Ammar suka mkn gitu je..huhu


Ok..Settle cite on weekend..

Alhamdulillah jgk skrg ni aku rase mcm tayar spare dkt perut ni mcm dh bertukar dr tayar tractor ke tayar kereta..kiki..Sebabnya?? Sebabnya dah sebulan aku x breakfast makanan berat dkt opis..Sejak2 geng takdak ni, mmg aku mkn je refreshment yg ada dkt opis..huhu
Breakfast Meal..

Aku makan menu ini (bertukar2 air) everyday...( weekday )
Kalo mkn yg heavy pun is makanan yg aku bwk dr rumah..itu pun kadang2 je..

Alhamdulillah...Nmpk perubahan dkt bahagian perut..kiki
Harap2 lepas ni boleh la transform tayar kereta ke tayar basikal..kiki



Korang pun patut cuba tau..

#target2017
#fitmybody
#callingfor48kg




End

1 comments:

Mar Mansor said...

Jaga makan betul sekarang ye..aktiviti berbasikal memang menyeronokkan
JanjiKita