Monday, June 05, 2017

mc hari jumaat

As Salam

Hari Jumaat lepas, sedang elok je abih bersahur, tetibe perut aku x berapa nk selesa...
Memulas mulas mcm kite pulas kain...
Ke toilet dah mcm keluar masuk dapur..kerap sgt smp menggigil badan...
Semuanya melarat smp ke pkol 7.30am..
Sudahnya, Hata terpaksa gi keje lewat sikit & htr anak2 ke taska...
Aku pulak rehat kejab kasi badan stable utk gerak ke klinik pkol 9am..
Kena g awal & gagahkn diri sebab klinik tu ramai pesakit...

Mase otw nk ke klinik pun ade rase..Tapi ku tahan jer...
Last2 doctor ckp mmg tak boleh puasa...
Redha aje la bukak puasa time blk rumah tu sebab kena makan ubat...Salah makan tang mana pun xtau la..Hata makan bende yg aku makan jgk...Tp apesal Hata ok?

Jumaat mlm sabtu igtkn dh ok...
So kite gigih la cuba utk berpuasa on Saturday tu...
Hari Sabtu kami berbuka dkt sambal hijau sbb aku x larat nk masak...Pening memikir nk siapkn baju Ammar...

Smp dekat Sambal Hijau pkol 6.30pm...Mase nk pilih lauk tu, sekali lagi aku jadi pengunjung toilet...Badan start mengigil blk..Tapi tahan jgk diri smp waktu brbuka...Time berbuka aku makan nasi putih dgn sup tulang je...Lepas tu telan lagi ubat...

Plan nk ke Masjid Jamek utk Survey baju raya terpaksa dibatalkan sebab lepas makan ubat badan aku start shaking blk...Sedangkan waktu tu dah smp pun Masjid Jamek tu..Tinggal nak cari parking kete je...

September tahun lepas dah kena diarrhea...tahun ni kena lgi..Adehhh..Mujur la kali ni kena x teruk smp kena drip air....



Sakit itu penghapus dosa...
Semoga Allah swt hapuskn dosa2 aku.. (kecik/besar)



Amin

2 comments:

Warisan Petani said...

Mudah2an dah sihat.

Ainim Rashihah said...

kena hati2 kalau pilih makan...mungkin ada tersalah kt mana2