Friday, August 25, 2017

FILEM ABANG LONG FADIL 2

As Salam

Rezeki bile masuk contest IntrendXAstroShaw minggu lepas..Masuk saje2 tak de letak harapan akan menang...Tapi rezeki memihak dekat aku & dapat la msg dari Intrend Malaysia pada 21 August 2017 hari tu...23 August 2017 aku ambil cuti halfday utk ke event tu..Walaupun gerak dari rumah dekat pkol 6pm..Huhu..Aku ambik cuti sebab nak ambik time off bukan boleh dengan reason NAK PERGI TENGOK WAYANG..Kena ada reason kukuh baru boleh ambik wehhh..Huhu..Tak pe la..Blk semalam pun sempat jgk aku siapkan blouse dgn sebelah tangan bell sleeve..Ekek...

Collect tiket dan tengok wayang ni dekat Alamanda Putrajaya...Waktu collection pkol 7pm-7.30pm..Smp sane pkol 7.15pm sebab JAMMED..Keluar rumah waktu peak hour..Hadap aje la...huhu...

Meh layan gambo ye...Huhu
Hosted by CK Faizal.. ( Basria )
Time ni dah ambik tiket dekat kaunter Intrend...Saje je nak bergambo kenangan...Ekek
Time ni pkol 7.25pm..Lepas ambik tiket kite selesai kan ape yang patut termasuk makan...Aku makan roti gardenia je kot lunch time td..Semua gara2 kemaruk nak menjahit smp lapik perut dengan roti je...Huhu
Menu lunch aku & dinner utk anak2 & Hata...
Macaroni tu sedap tu...Ade letak sekeping / 2 keping cheese...
Roti john yg memang tidak menghampakan..Sedap sama macam dulu jgk...
Spaghetti je kureng sikit...Fevret che mek ni...Tp disebabkan x berapa nak Umphhh...Maka aku la yg kena habiskan..Ade lg 1 aku beli crispy popiah..Tapi x igt nk ambik gambo...

Lepas makan & selesaikan ape yg patut, kami ke main stage semula dekat centre court Alamanda ni...Cepat2 berdiri dekat dengan stage..Senang nk tengok hidung Zizan..hahaha..Tak lah..Saje je duduk depan supaya che mek pun nmpk jgk...
Take turn dukung awe....
Then event continued dengan host yg sama sementara menunggu pelakon2 ALF2 sampai..Sementara tu, CF Faizal ni bagi tiket wayang tayangan yg sama secara PERCUMA!!!!..Senang je syaratnya..Beranikan diri naik pentas & ambil dr dia...Cepat2 aku suruh Hata naik stage utk ambil sebab tiket yg aku dapat hanya utk aku & che mek...Hata tak boleh masuk sebab che mek consider 1 seat..Tak boleh diriba...
Yeah!!!!!!
Dapat 1 tiket free...Boleh la tengok sekali...Kiki
Muka happy dpt tengok wayang sekali..huhu
Dalam pkol 8.25mlm kot pelakon2 ALF2 pun sampai..Havoc kejab dengan sorakan & jeritan dari FC masing2..huhu
Barisan pelakon yang datang..
Mengajak yg dikiri & kanan ditingkat atas turun utk dapatkan lagi tiket free dari pelakon2...huhu
Dieorg ade bagi merchandise ALF2 jgk...Drawstring bag yg ade baju kot dalamnya..Aku x dapat nk berebut time ni sbb tengah dukung Ammar..Huhu..

So far pada aku cerita ni korang WAJIB pegi tengok..Memang best giler...Bile dah yg berlakon adalah pelawak..Takde scene yg x ketawa...Kalo cerita ni sejam setengah, dekat 40 minute tu ade je scene ketawa...Dengan syamsul yusof pun join nak melawak jugak..kiki

Yang pasti cerita ni tak seberat cerita Abang Long Fadil yang pertama...Scene bunuh membunuh tu lite2 je...Scene gaduh nampak best dan masing2 nampak profesional dan bersungguh...Wak doyok pun boleh tahan jgk lakonan dia...

Paling best part last mase dapat tahu siapa TIGER yg sebenarnya...Part ni pun ade scene lawak yg bermuka serius..ekek..Korang mesti budget siapa TIGER tu kan?..Nak tau sape? Korang kena la pegi tengok sendiri....Semalam cerita ni dah start dtayangkan..Moh le support cerita melayu yang semakin bertambah baik dan kualitinya mula bersaing dengan filem luar...

Aku bagi 10/10 bintang...
Watak Yana & Zizan pun bersih je...Huhu






End

0 comments: