Friday, September 29, 2017

PANTANG NAMPAK

As Salam

Penyakit si left handed dan pengguna tegar otak kanan yg tak dapat dibendung oleh diri sendiri apabile mata aku ternampak barangan yang comel2..Haha..

Al-Kesahnya..Semalam my opismate bgtau MPH ade buat SALE up to 50% dekat Intermark...Maka aku pun pergi la dengan niat nk mencari buku word search utk che mek..She love that activity..Jadi kite layankan aje la..Tapi smp ke saat aku membayo barang lain...Tak jumpe..Dah lepas bayar baru jumpa..Jawabnya memang aku x beli la sebab udah malas nk ke kaunter cashier semula..Huhu..

Ape barang comel yg aku jumpe?
Cute Tin Box - 50% OFF
Tak pasal2 je sangkut tin box yg comel ni...Cantik gambar2 cartoon dekat box ni..Sebab tu aku beli..Huhu..Itu pun mujur la aku x ambik bookmark yg super comel..Tahan sikit nafsu membeli..Haha

Nak letak ape dalam tin box ni? Idea tu masih di-awang-awangan lagi..NO IDEA...Tapi tak boleh tunjuk pada che mek sebab nnt che mek igt itu dia punya dan CONFIRM akan jadi bekas pencil dia plk..Huhu...Jalan paling selamat buat masa ni is, tinggalkan dekat opis dulu...Dah ade idea nk letak ape baru bleh bwk blk rumah..Haha

Ini la penyakit aku tau...LANGSUNG TAK BOLEH tengok barang2 yg comel sikit...Gatal aje tangan ni nak sentuh..Kalo rege berpatutan..Rase mcm berlumba2 je note2 dalam dopet tu nak keluar..Huhu..Tak kire la brng2 mcm ni ke..Barang dapur ke...Baju ke..Memang kalo yg comel2 tu kalo aku nampak memang akan mcm kena pukau..Haha..

Pernah sekali aku bgtau Hata, kalo dah ada duit lebih, lebih dan lebih nnt aku nak borong kain cotton yg corak cantik2..Nak buat barang craft yg comel2..Haha..Ko rase Hata nak layan ke angan2 mat jenin wife dia ni?Hahaha..Terpaksa layan jgk..Ok la aku nak beli kain cotton kan? Dari aku nak beli mende lain..Kiki

Jadi kalo jumpe sesiapa yg perangai mcm aku ni, selagi boleh layan...dilayan la ye..Kalo agak2 over sangat, nasihati lah mereka (aku jgk) sebab pada aku, org mcm aku ni lebih suka org sekeliling yang jenis berterus terang..Kalo betul SALAH, sila nasihat dengan cara yg paling psiko supaya si pesalah boleh accept teguran & nasihat..TAPI... Kalo korang nak tegur, kena sediakan penjelasannya sekali...Sebab setiap teguran mesti ada alasannya sekali kan?

Jangan disindir2..Jangan dicerita belakang sebab once aku dapat tahu, memang org tu akan rase mcm dah takde jalan keluar lagi...Memang aku jenis yg cepat panas & cepat sejuk..Tapi sekali dia PANAS..Laharnya bagai lava si gunung berapi....Memang betul kata org..Lembutnya lidah tidak bertulang dan tajamnya bagai belati...Walau sakitnya hanya utk sementara, tapi parutnya kekal utk satu tempoh masa yg lama...

Eh..Ape yang aku type merepek meleret ni ek?
Korang layan aje la baca ek?
Kalo xmo baca jangan scroll smp bawah..Terus je tekan button X dekat hujung kanan window ..Kiki




End

1 comments:

Mar Mansor said...

biasalah kan perempuan..pantang nampak benda yang mereka minat
JanjiKita