Thursday, November 02, 2017

KISAH SELASA DAN RABU

As Salam

2 hari cuti dari bersiaran sebab kena jaga Ammar...Kisah hari Ahad berlarutan smp hari ini..Harap2 hari ni Ammar ok dekat taska hari ni..

Al-kesahnya hari Isnin malam Selasa..Ammar sakir perut dan cirit-birit...Aku kalo bab demam, Alhamdulillah setakat ni boleh handle lagi...Tapi kalo bab cirit birit ni memang aku masih belum pandai...

Jadinya hari Selasa aku terpaksa ambik cuti utk monitor Ammar...Nampak la Ammar mcm x active sgt..Nk baring je..Nak melekat je dekat aku...So hari Selasa ambik che mek awal dekat taska...Selasa malam rabu nampak Ammar masih berak cair tapi tak kerap..Cuma kalo makan, lepas 10 minute samada muntah blk / akan berak..Kesian tengok..nak makan pun mcm takut2...

Sudahnya semalam pergi klinik...Sehari lagi aku ambik cuti...Kalo hari selasa Ammar cirit birit 3 kali, hari semalam Ammar membuang 4 kali...Terus risau..Sudahnya pkol 10 mlm td kami bwk Ammar ke HKL..Menggigil jgk kaki ni nak melangkah ke Zon Hijau...Sebab takut Ammar kena drip AIR..Alhamdulillah, doctor cakap Ammar ok..Cirit birit tu biase sebab makanan yg Ammar makan tak boleh diterima oleh usus..So usus akan proses cepat2 hingga menyebabkan berak cair...

Pkol 11.30mlm smp rumah semula...Doctor nasihatkan aku utk gantikan makanan rutin Ammar kepada makanan lain..Macam buatkan smash potato..Tapi hanya kentang dan pure butter ( seeloknya GOLDEN CHURN)...Tanpa gravy..Aku dah buat, tapi Ammar makan sikit je..Susu pulak aku kena gantikan dengan air bali...Ammar kena minum air garam yg klinik bekalkan jugak..

Pagi tadi Ammar berak lagi 1 round...Aku dah bekalkan air bali, ubat dan siap2 pesan pada ticer kalo boleh, elakkan bagi Ammak mknn yg berminyak...Harap2 perut Ammar akan back to normal mula hari ni..

Skrg ni musim ke ek? Anak opismate aku pun kena mende yg sama jgk...Hmmmm...





End

1 comments:

Warisan Petani said...

Harap2 Ammar cepat sembuhnya.