Friday, November 03, 2017

SEWING PROJECT : DRAWSTRING BAG FOR BIRTHDAY PROJECT III

As Salam

Cuti 2 hari ni aku manfaatkan dgn sambung project goodie bag bday che mek...Tapi cuma sempat spend masa pada menjahit on tuesday je..Hari rabu memang x sentuh pun mesin jahit sebab Ammar nk melekat je dekat aku...Boleh ke nk buat keje kalo tiap kali masuk bilik menjahit, Ammar akan TURN OFF suiz mesin jahit aku...Huhu

Ahamdulillah, dah dapat idea utk bg pada batch baby, toddler, playschool & tadika..Aku plan nk bagi draw string bag je...Nak jahit pun senang je..Tap banyak pcs..Huhu..Alhamdulillah, setakat ni dah siap dalam 16 pcs..Lagi 15 pcs je nak kena siapkan..Lepas tu kalo ade rezeki lebih, In Shaa Allah, next week dah bleh totally plan utk isi goodie bag, kek bday dan set the date...Itu kalo ade rezeki lebih la..Kalo ngam2 je budget..Nampaknya kena postpone lg..huhu

So ini adalah drawstring bag yg dah siap....
Finishing size dalam 6" X 8.5"
Boleh muat 5 keping pampers...
Ok la kan aku bagi drawstring bag size ni? Byk kids stuff boleh masuk..Kalo g mane2 boleh je masukkn siap2 2 keping pampers, sepasang baju & bedak botol kecik..Kalo yg playschool boleh masukkan bekalan / stationary...Huhu..ok la tu...Janji ikhlas...Kiki

Aku tak buat 1 jenis kain yang sama..Aku buat campur2 sebab aku guna je kain yg ada SEADANYA..So kita habiskan kain yg ada dulu...Nanti2 ade rezeki lebih boleh beli lagi..Huhu


Haih..Seronok tengok bag2 yg dah siap ni...Tak sabar nak siapkan dan nk isi barang dkt dlm bag tu...Huhu




End

2 comments:

Farhana Jafri said...

wow comelnya drawstring bag tu nieza! Nanti boleh lah share tutorial pulak :D

thisni3za said...

thx ya...