Sunday, November 12, 2017

MULTIVITAMIN CHEWIES

As Salam

Sebelum2 ni, aku bagi anak2 minum scott's emulsion je as suppliment utk dieorg....Aku beli flavor orange..Che mek suka, tapi Ammar sejak2 dah pandai memilih ni..Memang berkejaran je tiap kali nak bagi...Jadi as ibu, harus la kite kena pusing2kan sikit saraf2 otak utk fikir ape lagi suppliment yg boleh bagi pada anak2...

Mase pegi Watson's hari tu, kebetulan dieorg tgk buat member sale...Jadi melawat la aku ke kawasan vitamin utk kanak2...Tertarik dgn vitamin dari chewies ni sebab dia flavor lychee..Boleh?kiki..Nak beli vitamin C...Semua flavor Strawberry, blackcurrant, orange..Aku memang 100% anak2 aku takkan makan semua flavor diatas...Jadi, kita ambil la flavor yg anak2 suka & confirm dapat habiskan..Huhu
Chewies Tablet...
Ada fungsi Taurine jugak yg mana kebaikannya seperti dibawah :
  1. Membantu menjaga tubuh Anda tetap terhidrasi dan menjaga kadar elektrolit tubuh.
  2. Membantu menjaga stabilitas kadar kalsium dalam tubuh.
  3. Membantu membentuk garam empedu yang berperan dalam pencernaan.
  4. Membantu menjaga kesehatan fungsi saraf pusat dan tepi
  5. Membantu menjaga kesehatan mata dan telinga
  6. Membantu menormalkan kondisi sistem daya tahan tubuh
  7. Sebagai aspek antioksidan
Bentuk tigasegi...Boleh jadi modal utk tarik minat anak2... 
Content each tablet....
Cara pemakanan...
Multivitamin ni boleh dimakan oleh kanak2 dari usia setahun ke atas kalo x silap..Ekek...
Aku bagi anak2 makan 1 tablet je sehari...Either sebelum tido / sebelah pagi sebelum pergi school...Aku beli botol kecik dulu utk tengok tahap penerimaan anak2 & tubuh badan anak2...

Alhamdulillah, so far nampak OK...Nnt kalo dah habis, aku cerita lagi perkembangannya ye..Huhu...




Happy weekend everyone!!!




End

1 comments:

PeRdU cINta said...

Bentuk pun main peranan selain rasanya...