Monday, December 18, 2017

STAR WARS : THE LAST JEDI

As Salam

Hari Sabtu lepas, pkol 11 pagi dah sampai dekat OU utk tengok movie Star Wars : The Last Jedi..2 Jam 30 minit ceritanya... Sebelum tengok movie kami makan siap2 dulu...Smp dekat TGV just beli pop corn je...
Selfie sketttt.....Huhu
Semangat betul Hata siap pakai baju fan club...Mujur x bawak light saber...Huhu
Kenangan....
Mase movie dah run dalam 2 jam, Baru Ammar start bosan...Lepas tu aku pun bwk la Ammar keluar dari panggung...Then bwk ke toilet sbb aku nk terkucil..Lepas je aku selesai..Tengok2 kasut Ammar basah..Pelik jgk sbb lantai toilet kering & takde terpercik air paip...Bile mintak Ammar pusing...Sekali aku tengok udah basah sebelah kaki seluar Ammar...Mmg confirm pampers Ammar bocor...Mau x bocor..Minum air banyak kot mase menonton...Mujur sgt la aku bwk handbag yg dlm tu udah mcm poket doraemon...Maka tukarlah pampers Ammar dekat dlm toilet tu...Kebetulan jgk aku bwk stroller keluar sekali...Jadi bole la letak plastic seluar basah Ammar dalam bakul stroller tu...

Then blk semula ke panggung utk aku letak blk stroller & terpaksa la bawak Ammar yg hanya berbaju kemeja TANPA SELUAR dan berkasut yg aku dah basuh pergi ke AEON utk cari seluar express...Mase berjalan ke AEON tu mmg pandangan org tak lepas dari tengok Ammar...

Korang boleh imagine la bdk umur 2 tahun lebih berjalan dgn kemeja lengan panjang, kasut..tapi tanpa seluar..Nampak pampers je gedek-gedek..Siap peluk panda plk..Hahaha..Adehhh..Aku ni buat muka xde perasaan je bile org pandang Ammar 2 kali utk kepastian..Adehhh...

Kebetulan plk time tu AEON baby & kids department tengah ade SALE..Sepasang baju brand DISNEY hanya RM5.90 jer..Terus aku borong 5 pasang..lagipun dah lama sgt x beli baju baru utk Ammar...Huhu..lepas beli, terus masuk ke baby room & tukar baju Ammar sepasang terus...Lepas tu terus blk ke panggung...Mujur la guard yg nk masuk ke panggung tu bagi kami masuk semula...

lepas 10 minit masuk panggung, cerita pun habis...Time nk gerak keluar dari panggung, Hata pelik apesal appearance Ammar lain...Lain la abe wehhhhh...anak dah dapat baju baru..Adehhhh...Lepas cerita A to Z..Terus Hata belanja makan cinnabon...Feveret meks ni...Huhu..Che mek plk makan aunty anne's...Makan la kami dekat meja Aunty Anne's sambil Ammar sudah lena dalam stroller...

Itulah ceritanya mase tengok star wars : the last jedi...

Pada aku cerita kali ini tak bosan sebab pengarah pandai twist cerita..Jalan cerita pun tak bosan..Tak banyak scene bercakap panjang sgt..Starting cerita dah perang-perang...Ending pun mmg unexpected..Aku nak cerita lebih2 pun tak boleh sebab takut nnt jadi tukang bocor cerita pada yang belum tengok plk....Ekek

Jadi kalo korang nk tengok, aku syorkan..Sebab cerita kali ni ade lawak jgk..So takde la korang bosan tengok cerita dgn muka ketat & suspend je....Ekek





End

0 comments: