Saturday, October 20, 2018

HARI TANPA KENDERAAN - DATARAN KEMERDEKAAN SHAH ALAM

As Salam

3 hari direct sunyi sepi aje blog nih...Ini hari kite bg post 1 entry on weekend..Jarang sgt aku buat entry on weekend sbb bg aku, weekend adalah hari utk berehat dari bersiaran..Gitew..Huhu..

Ini cerita minggu lepas yg diperam atas sebab kekangan masa...Jadi moh le kite layan ye...

Hari Ahad lepas, Hata paksa jgk aku & anak2 follow Hata utk ke Hari Tanpa Kenderaan dekat Shah Alam...Udah le jauh...Lepas subuh terus kena gerak sebab event start pkol 7pg...Awal2 gerak pun, pkol 7.30 jgk baru smp dlm hujan renyai2...Kena bawak stroller sbb yg jaga anak2 nnt HANYA AKU sorang je...Jadi baik la aku bwk stroller so that bile Ammar penat berjalan, idak le teman kena dukung...Haha...

Smp2 je dkt event, aku & Hata separate sebab that day actually Hata keje kena jaga cosplayer...Kalo dlm team tu panggil "minder"..jadi membawak diri lah aku & anak2 dlm hujan renyai2 tu..Meh layan gambo ye...

Dekat event ni ade bykkkk sgt aktiviti..Termasuk aktiviti2 yg dah dikhaskan utk sekolah2 dan company...Byk baju ttg event ini & kebetulan jgk event ni skali dgn event Hari Kanser...Memula smp mmg org x ramai sgt lg..Jejak ke pkol 9.00pg tu dah start ramai dah...

Memula bwk anak2 tu, aku nmpk tren wagon ni...Naik free..jadi kite bg la anak2 naik kejab walaupun hujan masih renyai2...Itu yg memasing pakai cap & hood tu...
Lepas naik tren wagon ni, anak2 nk main giant bubble plk...Ini pun free...Ade lg kete kayuh mcm dkt Putrajaya tu..Tp ramai sgt & aku x larat nk kayuh berdua aje dgn che mek..jadi kami x naik...
Lepas main ballon, aku bwk anak2 breakfast....Aku ni siap bwk air sirap & nasi & lauk lebih mlm td lg..Skali anak2 mintak ayam uncle bob plk...Maka beratur lah kite beli ayam uncle bob..Lepas tu mkn dekat tepi2 area situ jgk..

Lepas tu kami berjalan ke arah main entrance dan nampak la team cosplayer Hata tengah layan pengunjung yg nk bergmbr dgn cosplayer2 ni..Aku & anak2 x lepaskan peluang..huhu
Lepas bergambar bwk anak2 gi mewarna clay yg dah dibentuk2 plk..Ini pun activity free jgk...Memula Ammar nk follow Hata..mane boleh aweeee..Ayoh mu kijo tu...Emo jgk la sekejab si Ammar ni bile x dpt follow si ayah...Huhu...Mujur la cool down blk lps nmpk clay ni..huhu
Ralit sgt my left handed boy nih...Bersungguh mewarna...Org lain cedok sikit water color & letak dlm plate..Tapi Ammar gi ceduk direct aje dr bekas..Huhu
Suka aje le che mek sy sbb ade aktiviti...huhu
Lepas mewarna, anak2 nk main lg tren wagon..Lps naik, aku bwk anak2 gi padang yg ade mini play ground..bermain lah mereka disana smp Hata settle event dlm pkol 10.30pg...Time ni Ammar dah tak tahan sgt nk kencing...Berlari anak aku & Ammar mencari toilet yg agak jauh dr play ground tu...

Mase dlm toilet, aku dudukkn Ammar dkt toilet bowl..Tapi x dgr bunyi kencing..Bile tny Ammar katenye udah kencing....Bile aku angkat, rupanya bertakung kencing dkt peha...Ibu salah parking "bebird" Ammar la pulakkkk..Habis lenjun seluar...Terpaksa la bukak seluar Ammar & basuh..Lepas tu kol Hata mintak dtg ke toilet tu...

Mujur sgt hari tu aku ade bwk towel yg besar sikit utk cover stroller mase time hujan...Jadi kite balut aje la Ammar dgn towel tu sementara nk ke kereta..MUJUR JGK aku mmg ade spare sepasang baju Ammar dlm kete utk sebarang kecemasan...Huhu
Awe half naked...Muka tak puas hati sebab ibu amik gmbr dia....Haha..
Mase OTW blk,teringin plk nk bergmbr dkt perkataan ni..Tunggu giliran jgk nk bergmbr..Jadi le buat kenangan...Org ramai dtg dgn baju sukan, aku dtg pakai jeans & baju jln2...Huhu


Kami parking kereta dekat Masjid besar ni... 
Tengok masjid ni, terigt kenangan pegi rombongan sekolah mase darjah berapa x igt..Samaada darjah 5 or 6...Lepas tu dah x pernah dtg sini dah....Smp aje dkt kete, operasi menukar baju & seluar Ammar pun bermula...Huhu...

Lepas siap semua, kami gerak ke mamak utk mkn...Lapar wehhhh..uncle bob dgn hot dog aje utk lapik perut...mane cukup..Lepas mkn kami gerak ke opis Hata plk sbb ade job urgent...Dah siap semua, pkol 3pm baru grk blk..Dlm pkol 5pm baru smp rumah...

Penatnya hanya badan aje la yg merasa...Terasa nk letak badan dr pkol 9mlm smp ke subuh...Hahaha...

Ape2 pun aku seronok bile anak2 enjoy the aktiviti walaupun that time aku sorng aje yg jaga anak2...Alhamdulillah, semua pun masih terkawal...huhu

Ok..itu cite wekeend lepas...
On 30th October ni my MIL dtg KL utk join konvokasyen anak sedara Hata yg dekat Kajang tu...
Nnt aku update lg ye...






End

2 comments:

adianiez AIDA said...

menarik program ni.
aida & famili sejenis yg pantang ada event gini.
mesti kami laki bini eager nak bwk anak2.
tapi tu la. melaka jarang ada event sebaik ni :)

thisni3za said...

Huhu...Sekali skala turun KL utk join aktiviti2 gini ape salahnya...huhu