Monday, May 20, 2019

MINGGU KE-2 RAMADHAN 2019 - BAJU RAYA

As Salam..

Sedar tak sedar dah 2 mggu kite berpuasa..Sekejab aje rasenye...

Alhamdulillah, tahun ni aku & Hata dpt sediakan keperluan raya anak2 dimggu pertama ramadhan lagi...Ramadhan ke-4 kot...Lepas kerja, aku terus ajak Hata ke Masjid India utk cari kasut raya & topup baju anak2...Sebelum tu dah siap2 beli baju Melayu Hata dkt Jakel, baju melayu Ammar dkt kedai blkg First Lady..Baju che mek tak jumpa lg...Kain baju raya aku jmp area beli baju melayu Ammar..50% lagi murah dari dkt Jakel..Haha..Tapi baju melayu Hata dkt Jakel MMG MURAH & BERBALOI BELI...Hata sesuai dgn baju melayu Aaron Aziz...Baju melayu klasik namanya...

Alhamdulillah, on that day perjalanan kami smooth jer...Jalan tak jammed, nk cari parking tak susah, kedai mkn mamak depan Jakel pun kosong...Masuk2 trus dpt meja..
Menu berbuka : Daging Masak Hitam sama Nasi beriyani...
Lepas berbuka, kami terus ke Sogo utk cari kasut raya che mek & Ammar...Alhamdulillah, dpt la jmp kasut raya che mek, baju 2 helai seorang...Seluar sehelai seorg...Next visit ke tmpt lain kite topup lg ye...

1st time time bulan puasa, jalan depan SOGO LENGANG...Semua ni sebab Bazaar ramadhan dh pindah ke depan Dataran Merdeka...So kedai2 kawasan jln msjd india tu mmg sunyi..Pkol 10 mlm majority kedai dh tutup...Mmg tak best langsung..

Mase OTW blk, kami saje2 la lalu dekat laluan jln depan Dataran tu...mmg penuh org..tapi parking kete kalo x bawah dataran, mmg park tepi jln raya besar smp ke round about nk ke taman tasik perdana tu...

Tapi skrg, Bazaar ramadhan tu dah ditukar semula ke tempat asal 11 mei lepas...So meriah la blk...
Hari Sabtu smp hari ni, aku blk Perak...Sbb this year turn KB..So meks nk jgk merasa berpuasa & berbuka bersama fmly meks kannnn..huhu...Alhamdulillah this year abah buat moreh..Nnt free aku update sini ye...

Hari ni blk KL semula..Doakan perjalan kami selamat smp ye..
Esok kerja..Lusa cuti blk...Huhu


Korang dh siap ke raya preparation?
Skrg ni aku dh start pentingkan anak2...Sebelum ni diri sndiri dipentingkn jgk..haha
Baju sndiri jahit kendian-kendian tak pe...
Hari tu Hata tny aku nk beli kasut raya yg mcmane pun aku x dpt jwb sbb kasut raya Ammar masih x jmp...Hahaha





End

0 comments: