Wednesday, May 15, 2019

SEWING PROJECT : COSPLAY AT TGV WANGSA WALK

As Salam

27 April lepas adalah moment yg tak dapat aku lupakan...Huhu..

Kisahnya ia adalah kali pertama dlm hidup aku join Hata bercosplay sekali...Asal2 Hata set dgn manager TGV Wangsa Walk mintak sponsor beberapa tiket movie Avengers...Kebetulan that Manager adalah kwn sekolah rendah classmate Hata mase dkt LKW...

Alhamdulillah...Dpt la 26 tix utk TUC...Then Hata cakap dgn aku, what if aku ajak a few artis...Memandangkan aku kenal dgn admin Kaki Kipas Artis, At the same time, boleh jgk promote his TUC...Maka deal la plk aku dgn That Admin...Then deal plk dgn Manager TGV tu mintak topup sponsor...Dpt la lagi 20 tiket....Aku invite personally jgk pelakon ShahKimin tu...Huhu..Deal through ig messenger jer kome weh...Tak sangka plk kimi tu respon..Huhu

On the same day, Hata dpt Job dkt Amcorp Mall as Dr.Strange..Lps je event dkt Amcorp, patutnya Hata direct ke Wangsa Walk, tp aku mintak blk rumah dulu sbb aku masih mencoba utk mnyiapkan cardigan anak2..Anak2 pun join bercosplay jgk on that day..pengsan meks..Haha

Event start pkol 4pm..Tp pkol 3.45pm baru dpt smp ke Wangsa Walk yg hanya 5 minit je dr rumah kalo drive kete..Sebabnya, mase dh separuh jalan, boleh plk tiket tertinggal...Dugaan jgk time tu...Huhu..Anak2 aku dh siap2kn pakai costume dr rumah..Aku pakai costume jgk..Tp pakai 50% jer dulu..Huhu

Meh layan gambar yer..
Me & some of TUC team...
Senior & Junior Dr.Strange..Huhu
With SaSha Saidin ..Antara artis yg terawal dtg..Ini Hata invite personally through her manager dkt IG Messenger jgk..Huhu
With Tapi Tak per....Under KKA...
With Zarynn..Also under KKA 

Ini adalah antara artis2 yg dpt..Tak terigt nk berfoto sgn semua yg dtg...Ade gmbr group dgn TUC..Tp tak terigt plk nk amik dr Hata...Huhu..Ape pun, aku rase event ni menjadi kot...Huhu..

Esoknya aku dpt JOB PERTAMA AS COSPLAYER dkt Amcorp Mall...Kali ni PAID punya cosplay...1st pymnt as 1st timer cosplayer...Kire mmg cover blk la cost aku beli kain utk siapkan costume ni..huhu 
With Captain Jack Sparrow 
Lagi!!!.Ok....Dah..Jom sambung kerja...huhu

Penat jgk kerja as cosplayer ni tau...Tambah plk time ni ade session2 yg telah dislotkan...Bermula jam 12 tghari, smp la ke pukol 3.30pm...Anak2 aku pun penat..Tapi bile jmp kawan terus hilang penat..Huhu..Alhamdulillah, terbaloi jgk buat costume ni sbb esoknya dh dpt job yg cover blk cost pembuatan...huhu

Kisah terjahitnya costume ni adalah bile Hata cakap WHY NOT AKU BUAT 1 COSTUME...Memula aku mmg malas nk melayan sebab character dlm Avenger xde yg baju longgar2..Aku ni kan PEMALU...So nk pakai other costume tu mmg idak le...Skali Hata tunjuk gmbr ini :
Ehsan Google : Ancient One..
Terus teruja tgk costume dia...terus aje ajak Hata pegi Nagoya cari kain...Hahaha...Aku amik masa seminggu jgk utk siapkan...Maklum ler..Kerjakan..So mmg time blk kerja aje la mase yg ada...Alhamdulillah, semua pun siap on 27th April tu...

Lepas tu Hata plk mintak aku buatkan Dr.Strange punya costume utk anak2...Lagi ler mengelabah aku nak jahitkan...Alhamdulillah, 2 cape Dr.Strange siap dlm mase 2 jam...2 Cardigan Dr.Strange siap dlm mase 5 jam on 27th April tu sbb cardigan bukan senang nk jahit ye...Jahit lurus pun, tang leher tu terkehel jgk aku nk siapkan...Huhu..

Belt utk Ancient One pun aku jahit sendiri je..Pakai ape2 bahan yg sedia ada...Cuma dia punya magic spell tu aje tak sempat nk beli / siapkan..Huhu

Ok la kan? Janji ado...Costume ni boleh dikatakan complete 90% sbb magic spell x siap..Tak sia2 la aku jahit costume ni mmg ancient one ade dlm cite Avengers End Game nih walaupun sekejab je...Huhu...At least watak tu ado...Ekek






Next?





End

0 comments: