Thursday, September 05, 2019

SEWING PROJECT FOR COSPLAY : PENNYWISE COSTUME

As Salam

31 August 2019 hari tu, aku dapat join lagi team TUC ber-cosplay dekat Amcorp Mall..Kali ni Hata hanya jadi minder sebab esoknya (Ahad) Hata jadi deadpool.

Mmg mencabar jgk jahit costume Pennywise wehh!!!!..Remeh tau tak...Huhu...Aku amik masa 12 jam utk siapkan costume ni...nampak simple..Tapi sebenarnya banyak part yang korang kena jahit sebelum dicantumkan...Alhamdulillah, berjaya jugak siap on time..Mase otw ke Amcorp, sempat jgk la study character pennywise ni..Kena menjiwai watak jgk..baru nampak real...Huhu

Meh layan gambar ye...
Pennywise, Georgie & Mummra
Pennywise bawak Georgie sekali wehhh!!! Mujur le awe ambe nih nak join...Smp ke 2 session Ammar join..Last session Ammar dah penat....So Pennywise jln sensorang mencari budak..Nak makan...Nak budakkkk!!! ( mcm nenek dlm cite upin & ipin..Hahaha)

Alhamdulillah, aku berjaya menjiwai watak Pennywise nih...Ade jer budak2 yang takut..Yang berani pun ado...Yang dewasa pun ada yang trkejut Pennywise ade dlm Mall..Hahaha..Majority budak2 yg kenal, akan jerit...Mama!!! IT !!!!...Haaaaa ..Sambil berjalan pasang speaker soundtrack IT...Korang rase???

Time menakutkn orang ramai tu, aku yg dibalik topeng tu ketawa...Tak sangka aku ni menakutkan jgk...Hahaha...Adehhh....Parah...Udah seornok plk bercosplay..Haha
It's Me!!!! Pennywise

Dari neckwear, baju, seluar smp ke kasut tu aku & Hata buat & jahit sendiri..Hata tolong part buat pompom merah, belt & part kasut..Aku settlekn part lain....Banyak lagi kena repair costume ni utk nampak lebih real...Tak sempat nk comotkan...Kalo ade modal lebih nnt, boleh la tambah tangan yang dimakan oleh pennywise dalam cite yg lepas...Huhu
Ehsan Google..
Inilah pennywise-nya.....Lebih kurang same tak?huhu

So next costume ape????
Tak terfikir lagi...
End of this year ade starwars kan???huhu

Tetibe aje ade rezeki masuk team cosplay Hata...Mujur jgk Hata izinkn...Huhu




End

2 comments:

Mar Mansor said...

ish..terer lah jahit costume

thisni3za said...

Hahaha.. Thank you.. Jahit utk suka2 Mar.. Huhu