Wednesday, December 18, 2019

ASIA COMIC COM 2019

As Salam

Tak igt bile...Dekat Mid Valley ade event Asia Comic Con 2019...Actually nk masuk event hall kena byr..Tapi kalo pakai costume, boleh masuk free..

Maka aku dgn Hata pun fikit la ape2 costume yg kami boleh buat & it's just for fun...Budget pun kami tak mau keluar byk2..Dgn add on..Tolak..Tambah idea kami berdua, terhasillah ini...

Aku
Aku jadi Mumia...
Baju & seluar aku korban kan aje mane2 baju yg aku rase dh lama tak pakai..same goes to seluar...Aku amik je lebihkan kain putih mase jahit tudung che mek dulu utk wrap my clothes...Before that, kite kasi rendam sama teh selama satu mlm utk kasi kaler tu mcm kaler teh tarik...Huhu...Kasut pun aku korbankan aje kasut yg dh lama x pakai..sarung tangan, aki rembat Hata punya...Seronok weh jadi mumia nih...tak sape pun kenal kau..Ade la 2-3 org akak terpekik trjerit bile aku sengaja mengusik..jangan akak tu mengingau sudah lah...kanak2 pun ade jer yg takut tgk aku sbb aku sengaja hitamkan bahagian mata tu...huhu
Hata & Ammar
Both of them jadi character dalam cite kartun COCO...Hata jadi hector rivera & Ammar jadi miguel...Semua pakai yang sedia ada..Face paint pun mmg dah ada..Cuma guitar Ammar je aku print & tampal dekat kotak utk buat jadi guitar..Siap!!

Ramai jgk yg nak amik gmbr dgn Ammar..Smp satu masa tu, Ammar ckp xmo jadi miguel sbb ramai sgt yg nk amik gmbr dgn dia...Hahaha..udah kome sorg aje kanak2 yg cosplay base on cerita yg org tahu..Mmg jadi tumpuan la..huhu 

Che Mek
Che mek pilih nak jadi Mavis dalam cite hotel dracula tu...So kire aku pair dgn che mek, Hata pair dgn Ammar...Pewarna kuku tu mcm gam..Boleh tanggal tanpa perlu beli toner pembersih pewarna kuku..kami make up sndiri je...

Lepas habis cosplay, kami mkn dkt Mc D..Time ni pun ramai org tengok2 Ammar..Tp Ammar buat tak tau je sbb dia ralit mkn & tgk fon...

Aku pulak mkn mengadap dinding sbb nk sorok muka sebenar...Hahaha
Hata mmg selamber dia je gi order mknn dgn character Hector...

Semua pun kami buat sndiri je..Just for fun...





End

4 comments:

adianiez AIDA said...

wow!
ohsem nih :)

thisni3za said...

Hahaha.. Thank you aida... 😁

Umi Nazrah said...

waalaikumussalam. kreatif sangat. si kecik pun comey. kalau makcik, makcik pun nak amek gambaq dengan dia. heheehhee

thisni3za said...

Hahaha.. Saje suka2.. Ammar pun suka, tp bile dh ramai dia jadi rimas kot... Hahaha