Thursday, December 19, 2019

STAR WARS COSPLAY : AHSOKA TANO

As Salam

Awal2 December hari tu, aku ade cosplay event dekat Amcorp Mall.. Day 1 theme Star Wars, Day 2 theme mixed.. Memandangkn event ni dpt payment, maka berusaha aku nak grab both days..Keluar model sikit utk pulangan yg berbaloi, mmg aku tak nak lepaskn peluang nih...

Utk Star Wars theme, memula aku pening jgk nk pilih costume ape sbb majority character pompuan dlm cite tu xde face paint...Kalo ade pun queen amedala...Tapi costume dia agak rumit nk buat..Aku pulak xde mase nk mnjahit...Last2 jumpa character nih...AHSOKA TANO

AHSOKA TANO nih kira mcm anak didik kepada Anakin Skywalker sebelum anakin jadi Darth Vader...Dieorg mcm best friend suatu ketika dulunya...Cerita selebihnya, korang boleh tengok cite Star Wars Rebel..

Maka dgn keluar modal seminima yg mungkin..maka terhasillah costume AHSOKA TANO nih...
ME!!! as AHSOKA TANO
Dari hujung kepala (kaler pituh belang biru tu) smp ke baju & armer, aku & Hata kami sama2 buat sndiri jer..Tengok tutorial, tgk gmbr, maka terhasillah suit ini..Ok la kan? Ade iras2 tak?Hahhaa
Lightsaber tu aku & Hata mencari dkt chow kit..Kedai mana korang jgn tanya sbb aku masuk kedai tak tengok signboard kedai..Masuk kedai keluar kedai kami hari tu...Mujur la jumpa jgk yg panjangnya lebih kurang same dgn yg real lightsaber..Kepala putih belang hijau tu pun aku perati lama tutorial nk hadam & paham..Bukan senang ye...tapi meks suka..Huhu 

Face paint je aku beli yg baru sbb aku xde kaler itu...Beli dekat Pavilion..lepas kerja terus amik LRT & MRT kesana..Rupa2nya, dari  MRT Pasar seni ke MRT Pavilion tu, 1 or 2 stesen aje wehhhh..Dekat cehhhh je (kate org kelate)..hahaha
Ahsoka Tano & Obiwan Kenobi...
Hari ni Hata tak cosplay sbb sepatutnya dia cosplay dkt Subang Parade, Tapi postpone sbb dkt sane ade renovation...Hari ahad tu baru Hata cosplay... 
Our Star Wars Cosplayer Team...
From Left : Obiwan Kenobi, Ahsoka Tano, Darth Vader, Lobster Guard & Kyloren

Character aku kali ni ade org yang kenal...So rase berbaloi la buat sbb org kenal..haha..kalo tak kenal mcm rugi sikit..Haha..

Utk event hari Ahad, aku jadi Gamora...Make up dalam kete je sebab sebelah pagi tu, hata jadi bumblebee dkt rumah anak2 yatim Kuang...Settled je event dkt sane pkol 10.30, terus shoot ke Amcorp Mall.. Smp2 sane aku trtinggal seluar gamora plk..Terpaksa beli baru..Adehhhh...Mujur la murah je..Ekekek

Lepas event hari Ahad tu, kami dpt tix ke gegar vaganza...
Cerita GV aku cerita dkt next entry ye..Huhu



Hari ni sekali lagi aku jadi Ahsoka Tano dekat TGV One Utama join other cosplay club atas ticket Disney..Ok la kan? Free tix kot...lepas keje nnt, aku terus ke One Utama...Jumpa Hata dekat sane je...Lps maghrib terus suit up & Layan movie sambil berbantalkn kepala Ahsoka..Huhu


Sabtu ni event yg aku & Hata organize pulak...Doakan event ni berjalan lancar ye..Amin..





End

3 comments:

Umi Nazrah said...

waalaikumussalam. hebat2 semua pakai cosplay. tahniah2 ^_^

thisni3za said...

Terima kasih... 😁

thisni3za said...

Terima kasih... 😁