Monday, April 06, 2020

DAY 5 OF PKP : HANDMADE 3 LAYERS FABRIC FACE MASK

As Salam

Hari ni aku nak share activity2 yang aku buat sepanjang PKP...Biarlah dah back dated pun..Kikiki..

Memandangkan stock face mask mcm limited mase awal2 PKP & sekarang pun keadaan masih mcm tu, Maka dtg idea utk aku jahit sendiri face mask...Aku jahit 3 layer dan kain2 ni adalah kain cotton..Boleh dibasuh..Cuma aku nasihatkan utk guna within 3 hrs sahaja...Lepas tu better korang replace dgn yg lain & blk rumah, sila basuh...Face mask aku dah 2x basuh sbb hari tu Hata bagi aku pegi aeon big beli grocery...Pegi naik grab..Blk Hata amik brng2 aku blk naik grab sebab takut kena tahan dgn polis...lepas tu gi pos face mask yg kawan2 order...

Pompuan, bile sekali dapat keluar, plan brng satu bakul, jadi 1 troli..maka sebab itu aku kena kol Hata utk amik brng2 nih...Mujur la rumah kami dekat aje dgn Aeon Big..Dlm 10 minit je kot kalo drive...huhu

Sini aku ade jgk share step2 nak jahit face mask pada yang nak belajar buat sendiri..Boleh visit my new youtube channel ya..Huhu


Sape2 yang nak belajar boleh guna tutorial ni.. nampak mcm susah..Tapi bile dah berjaya..mesti korang nak buat lagi dan lagi...

Actually face mask ade bermacam2 patern & fesyen yang korang boleh jahit..Aku lebih suka pakai patern ini sbb lebih senang nak jahit walaupun korang kena kotong 6 helai kain yang mana 2 helai utk setiap layer...Patern yg petak tu pun ok jgk actually..Kalo rase nak lain dr yang biase, korang boleh la buat fesyen yg aku jahit ni...

Utk tali pun korang boleh pilih..nak sangkut dkt telinga or nak buat tali panjang ..Nnt free aku try buat tutorial utk tali panjang plk..Itu biasenye khusus utk yang pakai tudung...



Good luck everyone...





End

0 comments: