Friday, February 05, 2021

TEKNIK RESIS : CORAK BATIK TAHUN 4

 As Salam

Sebelum sekolah tamatkan sesi persekolahan bagi sesi 2020, che mek dpt tugasan pendidikan seni visual yg terakhir kalo x silap aku...

Dapat plk keje school yg kena buat lukisan batik dgn menggunakan crayon & water kaler...Aku ni bab2 melukis mmg agak kelaut..jadi kita tawakal aje la tlg anak...Lukisan pun ikut contoh dlm google...

Sepanjang aku & che mek buat kerja ni, sempat jgk aku rekod...So aku share sini utk rujukan anak2 yg tahun 4 ..Harap2 dpt la membantu...Aku siap buat voice over ye..Hahaha...

TEKNIK RESIS : CORAK BATIK
Aku tolong mane yg perlu je..Yg lain semua che mek yg selesaikan...Gigih jgk aku mencari crayon..Dlm rumah ni mane ade crayon...Huhu...

Sesapa ada anak darjah 4, nnt korang akan ada subjek ini...ade jgk yg kena buat lukisan hidupan laut, tapi kena guna teknik CAPAN...Teknik yg perlukn korang gunakn bahan2 utk dijadikan corak utk satu2 lukisan...Macam bawang, halia, batang saderi, buah belimbing , kentang &lain2...

Nnt aku share plk video teknik capan &garisan utk student darjah 5...serius mencabar...Kita as parent kena re-fresh balik contoh2 teknik garisan yg ada...Dulu2 aku selalu je buat teknik garisan ni masedlm buku tulisan bersambung...Bile dh habis 1 mukasurat tu, hujung sekali mmg akan buat corak2 garisan sikit...

Tapi tu laaa teknik tu aku guna masa darjah brp x igt dh..La ni dah late 30an..Mmg dh nk berkarat dh la memory tu..Huhu

Anak2 korang pun mesti ade jgk tugasan ni kan?



Sharing is caring...


End



0 comments: