Thursday, May 16, 2024

KUIH LOYANG MINI

As salam
Aku baru jumpa gambar dr dalam gallery fon 😆

hari tu masa pegi beraya dkt rumah sedara yg banjarian, aku jmp kuih loyang ni..Nama lain aku x tau tapi dr kecik smp skrg aku panggil kuih loyang. Biasa kita jmp size yg standard aje kan lebih kurang besar tapak tangan. Kali ni dtg rumah sedara yg ini, aku jmp size mini. Mmg comel sgt ye..Ttibe rasa sayang plk nk mkn sbb comel sgt 😆

Aku x sure aku panggil dia ni dgn pangkat ape..Kadang2 panggil opah aloh..Kadang2 panggil cik aloh. Asal ada nama hujung aloh aloh tu kita halal la pangkat tu ye dak ?😀 Acik aloh ni mmg dr zaman aku kecik2 dia punya kuih raya semua comel2..Sgt teliti ye tiap[ kali buat kuih raya. Buat sandwich sardin mini pun tertib & kemas giler...

Masa jmp kuih loyang ni kiteorg tny ..die beli or buat sendiri. Dia jawab buat sendiri...So kiteorg mmg x terkejut kalo dia mngaku dia buat sendiri. This time tny sbb dia dh berusia..So igt kuih2 yg ada tu kuih "tunjuk" la mcm kita2 ni ha....😀. Rupanya majority kuih2 yg ada dia buat sendiri sbb dia ckp dia free sokmo..Mmg free le duk sorg2...Dia x kawin & x pernah kawin sbb hanya fokus pd kerja. Dah pencen blk kg so mmg masa dia bykkkk utk fokus pd satu2 menu kuih raya 😁
Kuih loyang yg comeyyyy...
Comey kan???
Ini la kuih yg aku cite tadi..Mmg comey ye kome.Rasa dia mmg of cos crunchy & manis dia tu so so..Cukup rasa..Susah nk cari size gini..Org yg betul2 rajin buat je mampu bertahan nk siapkn 😁

Korang ade je jumpa size2 mini gini masa raya hari tu?


4 Comments:

mummy_ayu said...

comei...ada yg panggil kuih ros jugak kan?

uncle gedek said...

Uncle memang tercari2 kuih ni hari tu... tak jumpa!

anamizu said...

Ana pon sebut kuih loyang.. ada sesetangah sebut kuih goyang atau kuih ros hehe

thisni3za said...

Mummu ayu : ya ya..kuih ros..Lupa plk kita =)

Uncle : adehhh.....kena suruh mem cari ni uncle =)

Ana : kita geng =)