Thursday, June 27, 2024

BREAKING NEWS

 As Salam

Hari Selasa (kemarin) mase tengah ralit buat keje ttibe ofismate aku dtg mintak personal email. Dia cakap nnt partner no.1 nk email "something". Waktu ni aku dah confused. Aku tny nk buat ape weh...ko jgn mcm2..Itu personal email tu...😆. Tengah2 argue tu ttibe partner no.2  dtg..

Partner : Y u didn't give her your personal email?
Aku : Y should I? What she wanna do with my personal email.?
Partner : We have something..Just give it to her.Or u dont want?
Aku : If u wanna give me money I want...😝

Udah tiga2 ketawa.

Tapi at the end aku bg jgk la personal email tu. Tak lama lepas tu aku tengok partner no.1 tu create 1 group messanger..Lepas tu aku dpt email ini utk buat survey & attendance confirmation. Tak lama lepas tu partner no.1 create plk 1 w/app group khusus utk trip ni.
Ini utk staff yg dah berkhidmat 3 tahun ke atas je. Jadi mmg x ramai yg terlibat. Alhamdulillah..Rezeki kan? Kemana kita nnt? Bila kita akan berangkat pergi? In Shaa Allah smp mase nnt aku share dkt sini.

Ini pengalaman pertama aku kesana& Hata adalah org pertama yg aku bgtau. In Shaa Allah kami akan pergi selama 4 hari 3 malam. Jadi mmg kena bgtau Hata siap2 supaya dia bleh arangge waktu dia kalo2 kena outstation.

Excited ade, risau ade..Mcm2 perasaan ade nih. Sbb x bawak family kan? Pegi plk dgn ofismate & partner je.

Bila dah lama x pergi trip secara berkumpulan ni, ttibe terigt plk masa aku darjah 5 & 6. Darjah 5 pegi rombongan ke Melaka 2 hari 1 mlm. Gerak Jumaat mlm sabtu. Darjah 6 pegi rombongan ke Menara KL..Pun 2 hari 1 mlm tp gerak lps subuh hari sabtu.

Aku masih igt lagi...
Sebulan sebelum hari rombongan, aku selalu buat listing ini :

Berapa helai baju
Berapa helai seluar
Berapa helai tudung
Berapa pasang Stoking 
Berapa set inner
Sabun mandi
Syampu
Ubat gigi
Berus gigi
Plastic letak baju kotor
Selipar
Sweater
Telekung & Sejadah
Bantal kecik
Tuala
Sikat
Bedak
Cermin

Ape lagi?
Gitu la excitednya kita mase kecik2 dulu kan?

Ini nak pegi ni...Mcm2 jgk aku dah start fikir...Fikir tentang kepala charger tempat tu cabang 3 ke cabang 2?Nak beli luggage cover utk safety.Nak kena cari sport shoes baru sbb sport shoes yg sedia ade ni aku lenjan smp dah koyak..Skrg pun mmg kasut ni dah koyak. Tapi aku pakai jgk sbb sebelah lagi ok. Sebelah je koyak. Dah 2 tahun dah aku lenjan sebab kasut ni sedap pakai..Gatai jgk nk gi cari telekung travel plk senang nk bwk letak dlm handbag kononnya 😆. Ehhh..Terfikir plk nk ganti sarung bantal tengkuk yg sedia ada ni nk bg cantik sikit hanya sebab trip ni 😆..Terfikir jgk nk cari semula small bottle utk toiletries mcm pencuci muka. Stock dkt rumah ni mmg tube yg besar sbb share dgn hata. Haaa..Ape lagi yg dah start bermain dlm kepala ni? Mcm2 dah...😆


Cumanya aku doa2 supaya Allah izinkan aku utk merasa trip ni..Bukan senang dapat peluang ni kan? Korang doa2kn utk aku jgk ye..Amin 😍😁




4 Comments:

adnil linda said...

wah...kita yang baca pun seronok...semog adipermudahkan segala urusan...aamin

ezy.fia said...

wahhh bestnya! enjoy ur tripppppp!
semoga selamat sampai dah selamat pulang..=)

anamizu said...

waahhhhh bestnya! moga selamat semuanya utk sis nieza!

thisni3za said...

Linda : In Shaa Allah..Amin..Thx ya =D

Ezy.fia : In Shaa Allah..AMin..Thx ya =D

Anamizu : In Shaa Allah.Amin. Thx ya =D